på ett nytt äventyr!

på lördag klockna 05,30 ska jag infinna mig på busstationen inne i arusha, vilket betyder att jag kommer åka från huset strax efter 5 vilket innebär att jag måste gå upp otoligt omännskligt tidigt. varför? jo jag ska ta bussen till Nzega, en buss reda på MÅNGA timmar. vet inte riktigt hur många men jag tror att det handlar om ca 10-12timmar minst. jag ska nämligen hälsa på Hanna o Markko Väyrynen. se hur dom bor, har de, o jobbar. ska bli jätte roligt! vet inte vad jag ska förvänta mig så jag förväntar mig inte så mycket alls. efter att ha varit hos dom i ca 1 o ½vecka ska vi åka till bagamoyo för att träffa alla andra svenska missonärer/praktikanter från pmu, kanske fårn någon annan organisation oxå, jag vet inte. sen den 28mars åker jag tillsammans med resten av arusha gänget tillbaka hit. då har jag varit på vift länge o då väntar även mamma o pappa här på mig plus andra trevliga kristinehamnare!  det jag nästan ser fram mest emot av allt detta är bilresan mellan Nzega o Bagamoyo. det är väldigt lång.. i alla fall på kartan. o jag älskar att åka bil. avsalppnade(för det mesta) plus att man får se mycket, pappa borde vara stolt över mig!
jag vet inte hur bra internet tillgångar jag kommer ha. jag vet att vi ska vi i byar mellan den 15 till 21(tror jag), så jag vet inte hur uppdaterat jag kan hålla bloggen. men ajg ska göra mitt bästa!

Kommentarer
Postat av: Eva-M grannen

Hej Sara ! Trevlig resa på Lördag..lite ovanligt att höra att det ska bli kul..med lång bussresa!? Vad mycket ni får vara med om-och fina kort.Hälsa Väyrynens-Kramar

2010-03-10 @ 22:37:20
Postat av: Sanna

Trevligt med en tripp på lördag! Bussresan kommer nog bli en spännande tur, men Sara har de toalett på den? Tror inte de jag! oh dear. men vad mycket du kommer se av det fina, fina Tanzania! Tittade på bilderna igår igen o drömde mig tillbaka.

Hoppas du får en härlig upplevelse innan du åker hem igen & får träffa Tord & Birgitta! Kramar!

2010-03-11 @ 20:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0