home sweet home

igår kom jag äntligen tillbaka hem till vårat lilla hus här på stationen, efter att farit runt i tanzania. det har blivit över 200 mil jag har åkt på 2 veckor. så jag har fått sett nu en del av tanzania i alla fall.
vägen hem tog en timme längre än planerat. eftersom en lastbil hade bestämmt sig att lägga sig på tvären över vägen. inte så planerat om jag får säga vad jag tycker. men men alla är ju inte lika planerade som mig. o eftersom polisen inte har läst igenom boken om hur man ska dirigera trafik så blev det kaos på hög nivå. jag o hanna (nyman) funderade ett tag på att gå ut o hjälpa poliserna. men då skulle dom antagligen bli väldigt arga o skapa ett ännu större kaos. men förbi kom vi efter ett tag o när vi närmade oss kilimajoro så fick vi se båda topparna stråla i solen, ett vackert berg är vad det är.
dagarna i bagamoyo har varit bra. det har varit härligt att träffa alla andra svenskar som befinner sig i landet. solandet har det tyvärr inte blivit mycket me så jag känner mig väldigt blek o trist just nu, måste komma på hur jag ska bli brun o fräch innan jag kommer hem.
på hotellet vi både på så var det överbokat med människor så vi praktikanter skulle bo i det sk africa house. o det var precis vad det va! det var ett pinnhus med lera, sådär på betonggolv o madrasser sov vi under myggnät. nu känner jag mer än någonsin tacksamhet över att ha en säng här hemma. jag fick även uppleva en orm, gör STOR spindel o andra vidriga insekter på hotellet. det är ju typiskt att jag av alla måste se ormen.
när jag kom hem trött o sliten så möts jag av ett hus med 5 tjejer i som ska bo här några dagarplus pappa o en blåslagen mamma. hur mamma har fått utseende som en tvättbjörn beror på att hon ramlade på emigration office i kenya. lyfter man inte fötterna när det kommer kanter så faller man o det har mamma nu oxå upptäckt. med mamma o pappa kom påsar med godis o annat, väldigt trevligt, o tack bengt för kortet!
nä nu ska jag va en duktig dotter o umgås med föräldrarna som är utanför huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0