grattis mamma!

idag fyller min mamma år, grattis! var en duktig dotter o ringde henne i morse innan hon gick till jobbet.

försöker att packa. men problemet är ju att jag inte vet vad jag ska packa. för att jag vet ju inte vad jag ska göra. hmm.. bäst att jag packar med mig allt!... eller? ska i alla fall va smart o packa med ett ombyte i handbagaget ifall någon tycker att min väska ser dyrbar ut o vill ta med den hem till sig. men det får dom ju inte såklart, tänker sitta o ha spann p åden varje gång vi stannar för att släppa på o av människor. o ser jag någon som tar min väska så säger jag till på skarpen o ger det onda ögat. känns som om jag kommer klara mig väldigt bra. har även kommit på att jag fick ett litet överfalls alarm av min vän lotta innan jag åkte hit som hon tyckte att jag skulle använda mig av, kanske att man ska ta med det nu när jag far själv?! tack lotta för de!
nej sanna, det finns inga toaletter på bussen, men saken är ju den att om bussen stannar så man får gå på toa så är det antagligen bara ett hål i backen utan papper så det är därför jag ska ha med eget papper!
elin o jacke ska åka till yong(en nya zeeländare som vi känner) ikväll o kolla på sagan om ringen(den långa versionen, helt underbar film). jag följer inte med för jag vet att det kommer bli super sent o jag ska upp strax efter 4 imorrn så jag bestämde mig för att va tråkig o stanna hemma o packa klart o sova, eller det kanske blir en kort film för mig oxå!

idag har jag agerat lektant till amolike. en underbar kille på 3 eller 4år tror jag. vi lekte med bollar,ballonger(som smällde väldigt ofta dock, han hoppade till varje gång såg skräckslagen ut o sen började han skratta), vi va o handlade ägg o socker o skrattade som bara den. är fortfarande trött för tjena va vi sprang. så det är nog tur att jag får vila på bussen imorrn.

ha det gott, be för min buss resa så hörs vi när vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Robert

Det går säkert bra. Har åkt några gånger den vägen med både buss, bil och lastbil. Åker du med Jordan? Titta på alla stenar och träd och i synnerhet på Tazengwa ( det heter platsen där de bor i Nzega) Där har jag gått 1:an - 4:an och 6:an - 9:an + lite mer insatser. Bra att du lekt med Amulike. Hälsa till Väyrynnens. Lyssna om du hör hyenor på kvällen/natten. De var borta ett tag men sist jag var där hördes de igen. Där fångade vi en Spring hare med händerna en kväll, sådan som bushmännen i Kalahari öknen grävde fram, på TV i söndags.

Usiogope. Mungu atakusaidia na kukulinda kwenye safari yako.

2010-03-12 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0