den har redan gett upp..

idag fick vi äntligen våran tvättmaskin. när vi kom i september o påpekade att vi inte hade någon så sa dom att den kommer inom kort. än en gång har man fått uppleva kulturkrock, inom kort är inte 6månader i vårat svealand men men nu är den här. vi skulle inviga den nu på kvällen jag o elin. det är en likadan som vi har hemma i mitt hus så jag tyckte väl att något om den borde jag ju kunna. men mina kunskaper om tvättmakineri är inte höga. mamma försökte att lära mig att tvätta en gång. jag hade med papper o penna för att anteckna vad mor sa men jag har inte gått ner till den o tvättat efter det. jag har stängt av den ibland när jag ser att det står end på den men annars så överlåter jag detta uppdrag till dom som kan det bättre. men idag när elin lastade in så tyckte jag att det blev för mycket. elin kollade på mig o sa, nej du sara man kan ha hur mycket som helst. o eftersom jag inte vet så mycket så gav jag upp, även om jag kom med bra anledningar om varför man inte ska fylla den så mycket. men nuni slutet när den skulle centifugera(ingen anning om hur det stvas eller vad det heter på riktigt men det låter något liknande iaf..) så hoppade den överallt. den hoppade verkligen ut på golvet sen in i dushen o vidare. jag tror att det beror på att det är för mycket kläder så när det slår mot väggarna inne i maskin så hoppar den. kan det va så? jag vet inte men jag hoppas att det beror på det. för då kan jag ju nåt om maskinen! o det vore ju tråkigt om den var trasig redan första dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0