arusha, min stad

igår hade vi en hel dag inne i stan. vi skulle vissa våran vän lovisa hur det ser ut, tror att hon blev lite imponerad över staden, eller jag vet egentligen inte. men jag tycker i alla fall att hon borde bli de. det som är väldigt coolt är att jag hittar så grymt bra i den. vill du veta vart man hittar dom bästa t-shirtsen med roliga tryck på så vet jag vart det ligger. vill du ha en go milkshake utan att bli dålig i magen, fråga mig. vill du ha träskulpturer hos en trevlig försäljare, i'm here for you! hitta till buss stationerna, hitta labbet om du är sjuk o vill veta vad felet är, bästa stället att köpa mango, trevligaste indieresturangen, ask me! nä nu låter jag kanske lite självgod, men det är faktikst en ganska så befriannde att kunna gå runt på stan o veta vart man ska gå när man vill ha nåt. nu sak inte du robert ställa massa frågor om vad jag hittar konstiga saker. utan glädja dig över att vi inte går vilse, (föresten,, ligger mat affären som anette handlar på mellan stadion och rondellen med frihetsmonumentet) för i såna fall hittade vi dit igår). igår var vi oxå lite kulturella. vi va på ett museeum. handlade om när arusha blev självständigt o när man enade fastlandet med zanzibar. fråga inte vilka årtal de va, för jag kommer inte ihåg. men början av 60talet blev man självständiga, mitten enade man ön med fast landet o 67 skrev man på något arusha papper,,, tror jag att det var. jag tycker bättre om museeum med mer bilder o mindre text. för då är det baar avslappnade, nu behöver man ju koncentera sig.
på lördag ska vi på äventyr,, jag,elin o lovisa ska bege oss till moshi för att klättra på kilimanjaro! ojojoj kanske ni tänker hur ska detta gå? jo vi åker dit på morgonen o hem på kvällen. vi ska bara gå en dag i regnskogen som är i början på  berget. jag kommer inte betala dom höga summorna det kostar för att plåga mig själv upp till toppen. men om någon där hemma vill betala för klättringen så går jag upp, det går även bra att ge bidrag till en klättring uppför mount meru, mitt berg! jag vet inte om vi ska ha guied, hört att man kan gå vilse. men egentligen hur svårt kan det va, om man inte vet vart man är går man ju åt det hållet där det går nerför. det är ju ett berg, antigen går det ju uppför eller nerför. 
håller just nu att planerar en annan utflykt, men jag säger inget mer för allt är inte klappat o klart. men det kommer verkligen bli ett äventyr detta. tror jag iaf!

Kommentarer
Postat av: robert

9 dec 1961 blev Tanganyika fritt. 26 april bildades Förenade republiken Tanzania. 1967 så skrev man Arusha deklarationen som gav riktlinjerna för landets politik. Det är bra att ni inte är vilsna i stan längre. Lycka till idag med klättringen och njut av regnskogen o stigningen. Påminner om ett PS 121

2010-03-06 @ 08:19:42
Postat av: Sanna

Vilka underbara bilder du lagt upp, så fina barnen är! Vad roligt med en flygtur, de gjorde ju Anton när vi var hos er. Låter mkt bättre med klättring i regnskogen, uppåt verkar ju bara jobbigt!!:)

Ta hand om er!

2010-03-07 @ 19:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0