zanzibar

idag har vi gjort stan. först en sväng till indien som har allt mellan himmel o jord till bra priser. mycket handlat av sanna,hanna,david plus av mig o elin. när vi skulle fara så tyckte en kille att han skulle ha pengar av mig eftersom han vaktat bilen. men eftersom jag inte frågade honom om att göra det så sa jag snällt men bestämmt nej det får du icke. han blev arg o ville fortfarnde ha pengar jag blev argare o backade därifrån. han spottade mot bilen o stackars hanna som hade fönstret öppet fick på sig, jag fattade inte vad som hände på direkten så jag åkte. hade jag fattat så hade jag stannat o grabben skulle få veta ett o annat. for vidare till shoprite o handlade lite mer, sen till for vi till big bite o käkade indiskt, gott!

igår kväll kom vi tillbaka efter 5 blöta,svettiga, härliga dagar på zanzibar. zanzibar har ingen ström för tillfället, något har gått sönder i havet o strömmen kommer kanske tillbaka den 20 feb. detta innebär att på nätterna när inte generatorn kan vara på(det råder brännsle brist nu oxå på ön!) kan det bli lite varmt. men jag har ändå tyckt att det varit okej. vi lyckades pricka in så vi både på samma hotell som susanne reuter (yrrol, svensson svensson m.m). o hon är ju bara för go o rolig. tjatade med alla o hade kommentarer. jag hade en kanga(tyg som kvinnor ofta har på höfterna där det alltid står en mening på) på huvudet. susanna kommer fram o frågar om det är en sån där som det kan stå precis vad som helt på, typ ta dig i arslet. sant som påståendet är så svarade jag, ja det är det. men jag fattar ett ord o så det står något med gud på min. då kommer susanne med kommentaren, ja det kan ju faktiskt stå ta dig i arslet gud, det vet vi ju inte. o det hade hon ju rätt i. eftersom jag inte fattade mer än ett ord o inte lärt mig vad ordet arsle är på swahili så kunde jag ju inte säga emot.
vi hängde inte bara på hotellet. vi åkte iväg på en snorklings tur. jag, hanna o sanna var ju totalt värdelösa på det där med att snorkla. vi hypper ventilerade i snorkeln så vi vart yra o trötta. o vi fattade inte hur man skulle simma med dom där simmfötterna. men tervligt var det. vi såg lite fiskar oxå plus delfin.
jag tyckte att allt hade flötit på för bra för att vara afrika, inget som krånglat är för bra för att vara sant här i afrika så allt kom i fredags när vi skulle hem. jag stog i bank kön för att ta ut pengar. detta är något som är väldigt svårt när man inte har plånboken med kortet med, ska jag tala om. vart är min plånbok? jo på hotellet 40 minuter från stonetown. springer till ett internet cafe för att hitta ett numer till hotellet. ringer dit, det fixas så att en kille ska komma in till stan halv 4 för att lämna den o sen köra oss till flygplatsen där vi ska ta flyget halv 6. kvart över 4 har inte bilen kommit hmmm, jag vet att det är afrika men jag vet inte om planet vet att jag vill med det. men 20över kommer bilen o kör iväg oss. när vi sitter i väntsalen upptäcker jag att jag har tappat bort mitt boardingpass. jaha, det är ju bara börja leta hittar det vid säkerhetskontrollen, går på planet o upptäcker att dom 30 minutrarna vi har i dar på oss att byta plan till arusha är nu bara 25minuter. kommer till dar skyndar oss ut ur planet får gå backvägen med en personal så vi ska hinna med vårat flyg o när vi kommrt ut till flyget med vårat nya boardingpass vilket plan går vi på? jo det vi precis stressade ifrån. vi ska flyag vidare med samma. THIS IS AFRICA! jacke kom o hämtade oss på kia sen for vi till khans för lite väl behövlig mat o sen när vi kom hem tappade jag bort telefonen, ibalnd är livet lätt ibland får man vara glad om man vet vart man själv är!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ingen dåligt gooo kommentar hon sa då! Jag skrattar än ;D

2010-01-24 @ 10:30:30
Postat av: Karin

Hej Sara. Åh va det e härligt att läsa din blogg. Man kan riktigt se dig framför sig när du berättar med stora rörelser. Du e ju bara för go. Hälsa alla. Kramar i massor, Karin

2010-01-25 @ 15:30:39
Postat av: robert

Det är inte bra att tappa plånboken, för då kan man tappa ansiktet och då har man inget till ansiktsboken. Lyckligtvis har du hittat telefon så du inte själv behöver stå som ett fån. Vill också passa på att tacka att ni så påpassligt ville passa på och hjälpa mej. Det ska komme mer snö och bli kallare igen. Och det är ju vitt sen när snön fallit. Ett litet PS 139.

2010-01-25 @ 17:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0