språk frustration

idag har vi haft heldag i kyrkan med barnen. lektionerna som vi haft under några veckor ska avslutas imorrn med någonslags sammling. kommer sakna barnen dom är ju ganska så roliga o gulliga ibland. men igår var de det värsta jag varit med om. jag o jacke hade en klass på ca 40 barn i åldern 5-8år. o jag vet itne vad som hade flögit i dom men lyssna o va tysta ville dom icke. o det är så det verkligen är frutrerande att inte snacka swahili språket. för fy va arg jag var på dom. men det gick ganska så snabbt över. men jag gav dom ondaögat o sa NEJ, Sluta o sitt argt för det är som orden jag kan som passar in i den situationen som var. men nu efter en dag med barn som häng i armarna, dragit i håret osv är jag trött trött. men jag måste skärpa till mig för imorrn ska detta upprepas igen.

jag vet att jag tjatar men jag kan inte hjälpat för att jag är så glad att mina syskon plus sanna är här snart(på tisdag om någon har missat de). våran bil är dock inne på någonslags service. men det har sagts att den ska bli klar så att jag kan ta den på tisdag. hoppas att det stämmer. sen blir det safari för oss på torsdag o fredag(lake manyara o ngorongoro(stavning på det?)) sen på söndag flyger vi ner till ZANZIBAR där vi ska njuta av sol, strand o varmt hav i 5 dagar sen tillbaka hit upp i några dagar sen far dom hem till kylan igen.

Kommentarer
Postat av: Daniel Berner

Hej Hej!

Kul att kunna läsa om vad som händer hos er i Afrika. Av det jag läst nu verkar du ha fullt upp med lektionerna. Det där onda ögat lät intressant... Jag är Daniel "den nye pastorn" i Krisitnehamn. Ser framemot att träffa er när ni kommer hem.

Daniel

2010-01-08 @ 20:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0