pikapika

imorse så gick jag o elin med hanna på kvinnogrupp. jag o elin har aldrig varit på någon sådan grupp så det där med klädseln visste vi inte riktigt vad koden va. i våra huvuden föreställde vi oss ett rum med kvinnor som satt o prat. så hur fel kan man klä sig. elin valde en lång klänning o jag tog en vit t-shirt med en vit kjol med gröna små blommor. glad traskade vi iväg. men skulle vi sitta i ett hus? nej, vi skulle ryka ogräs på en åker där dom ska plantera majs o bönor. min kjol hade en viss tendens till att blåsa upp så jag försökte knyta en sjal runt höften som skulle hålla den nere. just nu är vi emellan två regnperioder här, o även om det inte va så längsen det senste regnet föll så har dammet börjat damma så det blåser grått o rött damm överallt i ögonen i munnen på kläderna osv. min vita t-shirt var lite minder vit o elin hade inte den mest praktiska klänningen att röja ogräs i. men en upplevelse va det. efter ogräs röjet, mjöllk drickandet o ägg ätandet så vart vi hembjudna på lunch till en pastor som har hand om grupperna, innan det var dags för nästa grupp för dagen. hanna tyckte inte att jag såg så kry ut o jag kände mig inte på topp så jag blev hem skickad. pastorn körde hem mig på en moppe(cross aktig sak). o det är bland det underbarste jag har åkte. att åka runt på kringelkrokiga vägar med det röda dammet, solen som skiner, majsen som växer högt på båda sidorna vägen, barnen som går i sina fina skoluniformer hem från skolan o doften av afrikas landskap, det är så underbart. så nu vill jag ha en egen moppe att köra runt på. vet dock inte vad en sån kostar. men jag byter gärna bort bilen mot en sån. det är så man ska uppleva afrika, på en moppe(eller kanske en motorcykel om man kan köra sånt).

Kommentarer
Postat av: robert

Pikapika? lagade ni mat? Eller åkte du pikipiki som motorcykel heter. Var det Julius Mollel du åkte med var det i alla fall en 250 kubikare motorcykel. Om det var han så har hans svärfar en gammal SAAB stående på sin gård, så du kan titta på och bli glad. Men den har dåliga däck. Hoppas att du inte blivit Matt 28.

2010-01-29 @ 21:36:57
Postat av: Eva-M.... grannen

Hej du Sara ! Du skriver så "blommigt",hur ni såg ut när ni jobbade-underbart..och hur du njöt av åkturen, så roligt att läsa.Här utanför står iallafall en snögubbe sen jul-den är större än mej.Jag har berättat att du är i Afrika-men han förstår visst inte..men jag förstår.Många kramar

2010-01-29 @ 22:54:36
Postat av: systeryster

låter underbart! ringer imorn eller på sönda=) puss

2010-01-29 @ 23:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0