2010 here we go!

började det nya året med att butta igång våran bil kvart över 12, härligt!

skulle idag åka från hectors hus till redion. lämnade huset runt 2 och kom fram vid 20 över 6. det är en sträcka på ca 3km vill jag oxå säga. hur är detta möjligt? jo man har en gammal bil med dåligt batteri. men nu har vi ett annat batteri tills på måndag tack vare goa vänner o hjälpsamt folk. det är spännande liv här i afrika!

den senaste veckan har varit väldigt tung för mig. men det börjar bli bättre. jag har nu efter 3månader kommit fram till att det är ingen faddergala jag kollar på när jag är här. det är inget reklam insalg för att vi sak bli faddrar. det går inte bara att byta kanal o glömma. svårigheterna är runt mig hela tiden. kankse låter konstigt att det tagit såhär lång tid för mig att fatta de. fattat ha jag nog alltid gjort men nu inser ´jag det verkligen, o det är jobbigt.

jag o elin har haft en klass inne i kyrkan med barn i 10års åldern på ca 20elever. det har varit så roligt. men skrattar väldigt mycket med dom o dom skrattar väldigt mycket åt mig när jag försöker prata swahili. men roligt har vi haft det. men nu vet vi inte riktigt hur det kommer att bli efter som vi tror att skolan börjar på måndag. 

gott nytt år alla o håll era nyårslöften! på måndag ska jag va tillbaka i huset o då kommer det uppdateringar oftare!


Kommentarer
Postat av: Anncatrin

Go fortsättning på det nya året Sara!



Vi tänker o ber för dig. Kan inte föreställa mig hur det är att hela tiden leva i "faddergalainslaget", eftersom jag aldrig varit i närheten av det... Det är ju som du skriver så lätt att här hemma att bara byta kanal o tänka på något annat som inte gör lika ont att se...



Massor "orkes"kramar till dig från oss!



GBU!

2010-01-01 @ 17:45:48
Postat av: Marie

I Really Wish For You Agood Time And Happy New Year,I am Doing My Best To UNderstand What You Are Writning In Swedish But It's Really Hard Throw Google :)

Wish For You All The Blessing And Joyful Time Also Safty And Peace.

Marie Nady

Egypt

2010-01-02 @ 01:20:58
Postat av: Robert

Konsten är att bära men inte bära för mycket så man inte orkar med. Det är inte lätt. Det får man hålla på att lära sig hela livet. Ett PS 118:8

2010-01-02 @ 14:48:03
Postat av: anette

Just så är det.......

tårarna rinner och man vet inte var man ska börja att stötta...Och så får man plötsligt en idé, realiserar den och känner att man slängt ut en droppe i havet och så känner man sig delaktig i fattigdomsbekämpningen OCH DET ÄR DET SOM ÄR VIKTIGT!

Älskade vänner, änglarna betjänar den fattigaste men också er.<(o)> = ängel, snygg va?

/\

~ ~

2010-01-02 @ 15:22:37
Postat av: anette

<(o)<

/ \

~ ~

2010-01-02 @ 15:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0