vad är det för siffror??

just nu hjälper jag till o jobbar här på radion. mitt uppdrag för tillfället är att bokföra alla sålda kasster, skivor,vcd, dvd o vhs(tror det är vad jag håller på med iaf). detta kanske låter lätt o smidigt, men alla ni som någon gång har arbetat i afrika vet att så är icke fallet. många gånger hittar man ju mycket fel som tom jag hittar o jag fattar inte riktigt helt o hållet vad jag håller på med. men att sitta vid ett skrivbord med papper o miniräknare gör att jag känner mig vuxen o viktig. det är oxå väldigt roligt att göra detta arbetet oxå, långt ifrån vad jag har hållt på med förut. 
i söndags var vi på en etiopisk resturang o åt mat. deras mat är inte lockande längre för mig, inte det godaste jag har ätit. när jag berättade detta för hanna så kunde hon inte förstå att jag inte tyckte om den underbara maten från landet lite norr om vårat, hon trodde att det var fel på resturangen, så hon bestämde sig för att bjuda på det igår. för hon hade dom där pannkakas likande grejorna i frysen som börjar på i o som man äter till såsen. och här med kan jag försvara resturangen vi va på. det smakade likadant igår som i förrgår, o det faller fortfarande mig icke i smaken. men det var ju trevligt att pröva på det oxå!

just nu håller jag på med det jag tycker är mysigast, frukost. eller ja.. jag har redan ätit frukost men hade en halvtimme kvar till jag är tvungen att vara kvar så jag kokade mig en kopp tea för att njuta lite mer nu på morgonen. o att ha en lång frukost är bland det bästa jag vet. så denna dagen startar verkligen bra! men nu inser jag att om 15minuter ska jag vara på plats så nu vart det bråttom iaf... skit oxå

Kommentarer
Postat av: robert

Jag tror inte det är ett kass sätt att jobba så, även om det handlar om att lägga band. Det är ju fler siffror än i den digitala världen där bara 1:or o 0:or räknas. Allt behöver man inte fatta heller. Injera wat är inte helt fel, men man måste vänja sig vid det. Till slut 1 Ps.

2010-02-02 @ 21:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0