utan internet ingen uppdatering..

vi har inte haft internet sen i måndags, så det är mitt försvar för att jag har varit o aktiv på denna blogg. men nu är det ändring. lite kort uppdatering!

jacke är tillbaka från zanzibar o hans familj är tillbaka i kalla kalla sverige.
den underbara lovisa är här på besök från liberia. hon kom i torsdags o kommer att stanna tills den 8mars. så mysigt att ha vänner på besök.

i tisdags fick jag o elin åka med juuso våran flygande granne på en flygtur till haydom(tror jag att det heter) o dodoma. det är det minsta plan jag suttit i å jag var skit skraj i början, med tanke på att jag tycker flyg med ca100 sittplatser är ett pytte littet plan så kan ni kanske förstå min skräck att sitta i ett plan för 13personer.. elin flög planet (inte körde! för så säger man inte om att styra plan, bara så ni vet!) o det var hon någ bra på för jag kände mig säker, i alla fall tillräckligt säker för att somna... o det kan ju inte va ett dålligt betyg i alla fall.
sen var det då min tur att sitta fram. jag skulle ställa ner en väska brevid mitt sätta o dörren, o helt plöstligt börjar dörren låta jag skiker på juuso som slänger sig över mig o stänger till dörren. japp, jag höll på att öppna den! detta är något man ska unvika när man är högt ovanför marken i hög hastighet, så sen nöjde jag mig med att prata i mikrofonen eftersom jag kände att det räcker med en nära döden upplevelse om dagen. det roligaste med att flyga tyckte jag nästan att hörlurarna va, använde dom flitiligt o pratade ut i högtalarna att ingen snöstorm eller sandstorm syndes. men jag får väl hänga med honom en gång till så att jag får styra planet jag med utan att öppna några dörrar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0