på kontoret med hanna!

jag har seriösa funderingar på att starta en reality serie, det jag har tänkt är att sätta upp en kamera o en mikrofon på hannas kontor som jag för tillfället oxå befinner mig på. sen ska man se hur det går till när hanna jobbar med en dator. för det finns faktiskt inte så mycket som är roligare än just detta. jag brukar glömma bort att jobba o bara sitta o kolla o skratta åt hannas alla kommentarer o grimaser hon gör. hon håller nämligen på att lära sig ett nytt dataprogram o det vet vi ju alla hur svårt det är. ibalnd sitter hon o gnäller över hur svårt det är o mitt i detta gnälande så kommer det ett halleluja över hur bra det går sen nästan direkt efter det brukar det komma ett NEJ jesus hjälp mig med lite stampningar i golvet. det är helt underbart! o varje gång jag skrattar åt detta kollar hon på mig o säger " det är inte lätt att va en känslomänniska", eller "det är ju så eländigt detta, jag måste lära mig detta programmet".

det är ganska komiskt ibland att jobba i ett land där man inte kan språket, o lite spännande oxå. för ibland kommer the boss in på kontoret o stänger dörren bakom sig för att prata med hanna, dom pratar på medans jag sitter där, o ibland funderar jag över om dom säger massa hemligheter om stationen, vilket jag brukar övertyga mig själv om att dom gör eftersom det blir lite mer spännande då,, kanske att man skulle lära sig swahili i smyg för att kunna tjuvlyssna på allt som alla pratar om.. det är ju inte en sån dum idé egentligen... men jag brukara bara sitta där mitt i alla samtal o fatta nått ord då o då..men jag fattar aldrig helheten, men det har jag blivit van vid nu. så hanna har telefonsamtal, möten osv, o där på en stol mitt emot sitter jag o sorterar pärmar o papper o fattar inget men är lycklig ändå!

Kommentarer
Postat av: systeryster

haha det låter ungefär som att vi sitter i samma sits. även om jag fattar svenska så fattar jag ändå inte va som händer på föreläsningarna. att förstå sig på lagar är inte lätt! puss

2010-02-08 @ 18:27:38
Postat av: Eva-M grannen

Hej du Sara ! Läste dina senaste inlägg.Tyckte synd om dej för nackspärr--det hade jag ofta förr. Sen var det rugby o pärmar.. du skriver trevligt.Vi har varit i G-borg i helgen hos barn o barnbarn-jättemysigt-har inte drabbats av dagisförkylning än !! Kramar fr oss båda.

2010-02-09 @ 22:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0