jag är för stolt för att ni ska kunna slå ner mig!

varför har vi uppe i kalla norden missat sporten rugby? det är ju en fantastik sport!
jacke har tillsammans med våran granne juuso börjat spela rugby. igår var det premiär match, iaf en minitunering inom laget. mäkta stolt över insattserna som gossarna bidrog med, med tanke på att ingen av dom kan reglerna något vidare. imorse när jag vaknade satte jag mig o kollade på en rugby dvd som vi har fått låna av en annan i laget för att killarna skulle kunna lära sig lite om enna sport. jag frågar mig åter igen varför vi i sverige inte ser mer åt rugbyns håll?!

i fredags jobbade jag på här på radion. fler pärmar som behövde arkiveras o fler kommer det bli imorrn. men ag tycker fortfarnde att det är ett roligt jobb. känns bra att göra något som verkligen behövs göras men ingen tar tag i. sen att sitta på samma kontor som hanna nyman gör det hela väldigt mycket roligare.

idag var jag med juuso in till acc på möte. väldigt många finskar till hans glädje var där idag. efter mötet åkte vi för att äta lite lunch, jag juuso, yong(en NZ som oxå spelar rugby) o 4finnar. den första frågan jag fick var om jag kunde låten, den glider in?! om man inte är insatt i sportens värld så sak jag förklara för er varför han frågade det. 1995 hade sverige VM i is hockey, under detta VM sjöng svenskarna sången, den glier in i mål igen osv. en i finalen vann findland över oss o dom tog sången o börade sjung. detta är det ända som kan va stolta över när det kommer till hockey, o eftersom det va över sverige dom vann så njuter dom lite extra när dom frågar denna fråga. juuso har frågat mig om det en annan gång oxå när vi satt o pratade om hur ledsna vi va över att vi kommer att missa OS nu.. men jag slog tillbaka med att säga att det var 15år sen så det börjar bli gammalt o när dom vinner både OS o VM samma år(sverige gjorde detta 2006) så kan dom komma tillbaka till mig o säga nåt!
yong som inte bara är nya zealändera utan oxå kines bjöd in oss till honom på lördag då det kinesiska nyåret ska firas. man får va med om mycket i detta land som man inte har räknat med!  

Kommentarer
Postat av: robert

Vid landskamp mellan Sverige o Finland, då svallar känslorna. Om du inte vet före var det är för lojalitet, ser du det då. Har inte Karlstad ett bra Rugbylag i elitserien i Sverige? Live är allt bra hääärrrligt! Glöm inte Dom 6:12

2010-02-07 @ 17:46:35
Postat av: Stina

Om inte annat får du sitta och kolla på super bowl ^^ Då har du till och med lite proffsiga lag att sukta efter

2010-02-08 @ 07:03:32
URL: http://stina89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0