duger han inte skickar jag hit honom!

igår var jag ute i byn för att vara med på 2 by-grupper. vad är då detta? jo det är  när ett 20tal människor sammlas och funderar på vad dom kan göra för att hjälpa till att utveckla byn, tex hjälper man varandra att odla på ett effektivare sätt, startar små banker för att man ska kunna låna o starta upp egen verksamhet osv.
det var jag, hanna och två andra som är på besök, alexandra o magnus som begav oss iväg. den första gruppen på 21personer var helt fantastiska! dom sjöng o dansade för oss både på kiswahili o kimasaj. sen skulle vi presentera oss. jag sa vad jag gjorde här o bodde.  dom var mycket njöda över min presentation eftersom jag sa den på 3 meningar kiswahili. sen var det alexandras o magnus tur o då blev det jubel eftersom dom berättade att dom var gifta. o då kom ju fråga upp som alltid på något sätt dyker upp, är du förllovad eller gift sara? svaret är NEJ! då bestämde sig gruppen på 21 personer att dom skulle be för att jag ska få en bra man o snart. jag sa då att om jag får en man o han inte är bra kommer jag klaga o skicka ner honom hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0