paradiset o en levande phenix

ojojoj vilken helg detta har varit! i söndags så köpte jag den dyraste tuppen någonsin. det var någon som hade gett en tupp till kyrkan som gåva. så den blev till salu o eftersom jag inte har ägt något djur i mitt liv så såg jag min chans att äga en tupp iaf. jacke o elin hade oxå fått en idé. att köpa tuppen o ge den till våran granne. men icke! jag bjöd på som bara den jag tror jag skulle kunna köpt en halv ko för slut summan som belv. men pengarna går ju till något bra så jag känner inte att jag betalat överpris. o han är super bra när han går bakom galler o bom. på fredag ska han blir lunch. då ska jacke o leah slakta den. men fram tills dess är han älskad o fått namnet phenix. så mina damer o herrar fågeln phenix finns visst!
igår var det någon nationaldag av något slag. eftersom dom verkar ha 78 såna dagar så är det lite svårt att hålla reda på alla. men jag tror att gårdagens dag var för unionen med zanzibar. iaf så va vi alla lediga o bestämde oss för att åka till en oas som ligger några mil bort för att bada. så vackert! det är en speciell känsla som kommer när amn slänger sig i ett rep ner i vattnet med apor i träden över en o vetenskapen att en tjej blev uppäten av en krokodil för 10 årsen på samma ställe fast lite längre ner, har det hänt kan det hända igen! hoppas ni blir riktigt avundsjuka när ni kollar in bilderna! 



åkte förbi en marknad påvägenkossor som går på vägen
PHENIX

Kommentarer
Postat av: Anncatrin

Bilderna såg verkligen underbara ut! :)

Själv har jag o A provat gräsmattan idag, A var lite skeptisk till en början, men hon testade gräset efter en stund! snart ses vi! kram

2010-04-27 @ 16:26:25
Postat av: Kinna

Hej Sara!!! Vilka amazing bilder!!! Var är detta ställe som jag missat totalt?? Njut sista veckan eller veckorna!!! Kram Kinna

2010-04-27 @ 20:08:58
Postat av: thenewshit

VAFALLS!

va e det jag skådar?

varför åkte inte vi dit? va?!



dit måste ja nästa sväng, på tal om nästa sväng, ja antar att ni hänger på?!

2010-04-28 @ 17:38:34
URL: http://www.thenewshit.se
Postat av: robert

När den skotska tjejen blev uppäten av en krokodil, så blev det slutet på våra resor dit. Det är ingen bad place men en bad plats. Det gäller att inte följa strömmen utan man håller motstånd, annars tappar man kontakten med strandkanten och blir lätt krokodilmat. Som de flesta gånger så skall det ju sägas att de bar sig dumdristigt åt. Det badade i mörkret och ställde en bil med ljusflödet över källan, och så dök de. Då är det svårt att se. Men det faktum var svårt att övertyga vissa om så vi har inte badat där sedan dess.

2010-04-28 @ 20:17:04
Postat av: herr O

ursäkta att jag tränger mig på oanmält men det heter Fenix eller Phoenix

2010-04-28 @ 22:10:29
Postat av: Karin

JA!!! jag blev avundsjuk...vilken helt underbar plats, förstår att ni hade det bra där.

2010-05-05 @ 16:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0