sjuk humor!

i fredags åkte mamma o pappa plus co hemåt till sverige igen efter att ha farit omkring här i nästan 2 veckor. eftersom vi har en pilot som granne så måste man ju utnytja det till fullo, jag kan rekomendera alla att skaffa en sån granne som flyger o har ett plan tillgängligt, o tog med mamma,pappa,elin,jacke, andreas(mogren) o joel (sjödelius) på en tur ner till Nzega för att hälsa på Väyrynens sova en natt o sen flyga tillbaka. hur kul som helst va det. vi grillade på kvällen o enok, världens bästa grillmästare skötte maten, asante sana!
nu är det bara 3 veckor kvar tills jacke åker o 4 tills jag o elin åker hemåt mot svealand o ack värmland du sköna. det känns skönt att snart få va hemma o träffa alla igen även om halva kristinehamn har lyckats att komma hit så vill jag träffa den andra halvan. ni kanske undrar vad jag ska hitta på nu efter allt detta. o det är ju en fantastisk fråga. jag hade en super bra plan. men eftersom alla vägrar att ge mig ett jobb i sommar så står jag o petar näsan(inte på riktigt då!...eller?...) o vet inte vad jag ska hitta på. det kanske är någon av er som läser detta som vill förbarma sig över mig o ge mig ett jobb. jag kan nästan allt!
igår när jag vakande mådde inte min mage strålande. det var helt kass o jag fick jätteont i kroppen, salmonella tänkte jag men orkade inte att åka till stan för att testa mig. letade lite bland medicinerna vi hade o efter lite samarin(hjälper alltid!) o upphittade piller från förra omgången salmonella så mådde jag lite bättre. jag vet! man ska inte leka med medicin. men denna medcin är bra mot allt möjligt har jag lärt mig o nåt fel någonstans har jag ju. mår bättre idag men är inte 100% i form. men det löser sig(eller vad jag hoppas på, stelnar sig, hahahah! man får lite sjuk hurmor efter många magåkomor).

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken härlig tripp ni verkar haft! men jag är fortfarande skeptisk till sådär små plan måste jag säga....de verkar så ostadiga & lätta att gå sönder på nått vis! obehagligt!Idag använde jag vårat "studiebesök" hos barnen som du arbetar med i ett skolarbete! Ska läsa om att möta elever med svenska som andraspråk och vilka svårigheter som kan finnas. Kom att tänka på bland annat mötet med barnen som jag inte kunna förstå eller samtala med och kopplade till det, spännande!!

Här är det kartonger överallt, ny lya när du kommer hem!:) kram

2010-04-13 @ 15:32:47
Postat av: Lisa

Gillar att läsa dina inte allt för långa inlägg :) Det gör att jag kan göra massa andra saker samtidigt och njuta av din blogg till fullo (du vet hur jag är, och jag är mig lik).



Det där med jobb är överskattat, jag har funderat på att endast spendera pengar, börjat spåna på en ny plan. SKYPE KANSKE?



PUSS VÄNNEN! Vi ses snaaaart. Hör av dig så jag evt att du lever min kära andra hälft

2010-04-13 @ 20:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0