läkare o sprit hör ihop.

igår morse så åkte dom 5 läkarstudenter som bott hos oss i en vecka till dar es salam för att fara hem till sverige idag. man kan ha kul åt många människor som kommer hit men läkare är ett släkte för sig. det har aldrigt gått åt så mycket tvål i vårat hus som under denna vecka. har heller aldrig funnits så mycket sprit i huset heller, då i form av handsprit,,, inget annat. det roligaste va när dom kom hem efter deras safari i tordags o berättade att en av tjejerna hade använt handsprit för att göra rent sitt äpple med. min fråga är, är det inte farligare att få i sig handsprit än lite bakterier? jaja, vad vet jag, jag är ju inte inom ett år färdig utbildad doktor. det har varit kul med folk i huset men nu är det skönt med några dagars lugn o kort toakö. men redan på onsdag så kommer 2 nya hit. har ingen anning om hur länge dom ska va här. men det blir väl bra ändå.

igår när vi skulle upp till hectors så stod jag o jakce på flaket på bilen eftersom det var fullt inne i bilen. o om man inte tycker att man blir tillräkligt uttittad som vit här så är det bara att ställa sig på ett flak så kommer du granterat fånga många blickar, detta är dagens tips om man vill synas.
pappa har tillsammans med mamma o annette gånger 2 varit på sjukan idag. pappa hade något så han fick medicin men dom andra fick nöja sig med att bara vara dåliga i magen. men man har väl ändå inte varit i afrika om magen klarat sig helt utan besvär. eller har dom bara fått det för att dom inte har spritat tillräkligt. jag känner en som kom hit o hade med sig en liten flaska som han smuttade på efter mat för att ta dö på bakterierna som finns här. ska man rekomendera detta till andra, det är ju lite av en fråga det oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0