ingen rök utan eld, är det en lögn?

jag har funderat denna morgon på denna rökutveckelse som befinner sig över europa. ser ni den? jag följer detta på aftonbladet kanske inte den mest trovärdiga källan men den som ger mest spänning iaf. o då har jag fattat det som om det är rök precis överallt på himlen. så det är ju inte så konstigt om jag undrar om ni ser röken. sen har en annan fundering poppat upp. men brukar ju säga att det inte blir rök utan eld. men vulkanen brinner ju inte, det är ju faktiskt bara super varm lava, så då stämmer ju inte ordspråket. slår vad om att dte var en gubbe som inte har sett en vulkan i hela sitt liv som kom på detta en dag när han satt o grillade korv ute i skogen.
igår när vi skulle upp till janne o hanna för att gratta janne på hans födelsedag så möte vi en vagn dragen av kossor, eftersom vi är lata så bjöd vi med grannen så att vi kunde åka bil upp, man får ju inte va dum. saken va den att jag blev lite lätt irriterad över att det stod en annan vagn ivägen o sen kommer en till vagn med 2 kossor som drar o vägen är i det sämsta skick som det bara går, i sverige skulle det inte ens kallas väg utan det skulle kallas, men va #&/)=/ är det här?! men sen började vi prata lite om de. snart kommer jag inte möta alla dessa vagnar överpackade med  majs, gräs, ved o allt annat dom fyller det med. snart kommer jag inte behöva akta mig för kossor, åsnor o getter. jag behöver inte va rädd att köra på alla dessa höns o hundar som springer överallt. o vägarna kommer va hela o inga större utmaningar kommer jag att behöva möta i trafiken. jag kommer granterat inte tuta lika mycke jag gjort här o ingen kommer tutu på mig. ibland är allt detta väldigt frustrerande med det har i dom flesta fallen sin chram. om det blir kaos tex då är det ingen som tänker, hur ska vi lösa detta på smidigaste sätt?, utan tänker, åhh där kan jag nog kanske komma förbi med bilen., men då blir det bara ännu mera kaos. men har man tur har man inte bråttom någonstans o kan sitta lugnt o skratta åt det hela. jag kommer nog faktiskt sakna det, även om jag känner att ibland vore det gött med lite svensk körning i våran saab!

Kommentarer
Postat av: thenewshit

de e ju aska, inte rök...

klökhövve!

2010-04-18 @ 23:19:44
URL: http://www.thenewshit.se
Postat av: Magda

Näe..den syns inte ett dugg..inte hos mig i tibro iaf...man kan ju undra om de e fejk..men snart skulle den regna ner sa dom så då får vi väl se om regnet e svart :) vore lite coolt :) hoppas ni kommer hem som ni ska iaf..

2010-04-19 @ 20:41:59
Postat av: systeryster

jag ska minsan se till att du får lite äventyr även i den svenska trafiekn när du komemr hem=)

ingen aska här inte, men det blåser! har säkert inte ett dugg med island att göra, men det är inte nice för det..

puss

2010-04-19 @ 21:29:51
Postat av: Robert

Det är skönt att va hemma igen. Kunde inte vaska fram någon aska på vägen från Doha till Arlanda inatt. Dugg har jag sett till ikväll. Det regnade dugg.

2010-04-20 @ 20:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0