det har inget med vikten att göra utan otur!

vi är kattvakt. vi har varit det sen i söndags tror jag att det är. vanligt viss så bor det en norsk maf pilot här på stationen med namet eivind(?) men just nu befinner han sig i israel där han ska gifta sig med sin nadja. innan dom lämnade stället så skaffade dom en kattunge. o nu när dom ska va borta i 3månader så måste ju någon ta hand om kattskrället. vi har lyckas få johanna o camilla att ta hand om den fram tills dom kommer tillbaka. men just nu befinner sig johanna o camilla på annan ort i tanzania o vi har nu ansvaret. problemet är ju bara det att jacke är super allergisk, juuso tål inte heller katter har det vissat sig, elin är lite känslig men hennes hjärta för denna ondskans skapelse är för stort för att stå emot, o sen har vi mig, livrädd för katter(även då dom är små!). men eftersom elin inte vill gå själv hela tiden så följer jag plikt troget med henne sitter i soffan med filt över mig o skriker varje gång den tänker attackera mig. idag när jag o elin skulle gå dit så hittade vi våra små söta grannar lucas o caleb(ålder.. ena är väl typ 8 o den andra är 4 ) jag såkade dum som jag är berätta att jag var rädd för katten, caleb förstod mig som bara ett litet barn kan göra som oxå är rädd men följer plikttroget med. lucas där emot så sin chans att ha kul som bara ett barn i den onda ålder 6/7 kan se.
för några dagar sen gjorde jag en rolig leksak för katten(lovisa har en sån till sin katt hemma så jag tänkte att jag kan ju faktiskt försöka bli vän med katten o komma överens om att den inte ska hoppas på mig. jag har redan berättat för den att om den biter mig bitter jag tillbaka!) det är en pinne(i detta fall en masajklubba) med snöre med ett gosse djur. detta gossedjur skickade lucas mot mig hela tiden när katten va i attack läge. jag ställer mig i soffan, lucas tar fart med djuret igen upp i soffan katten efter jag ger ifrån mig ett skrik o hoppar. pang,krack o en planka i soffan går sönder. ajdå... jag kanske ska berätta att vi inte befinner oss i vårat hur, inte hos johanna eller camilla heller, utan hos norsken. ajajajdå. så nu funderar jag på hur jag ska laga detta. tänkte ta med någon av snickarna från verkstaden här brevid o fixa detta. men innan vi gick sa jag till barnen att detta borde ju vara våran hemlighet o vem vill inte va med på en sån? sen så bildade jag o caleb en klubb. vi som inte tycker om katter, han är väldigt smart för sin ålder det barnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0