the Queen of the road!

idag är vi lediga, skönt(inte anton daock)! jacke bestämde sig att ta en dag för sig själv o gå in sina vandrarskor som han köpte innan han kom hit. så jag o elin bestämde oss för att ge oss ut på äventyr in till arusha. o eftersom det bara är jag som har körkort blev det ju jag som körde. o som jag sen körde! helt fantastiskt! min bilskolelärare skulle ha varit stolt. den största staden jag har kört i är karlstad(om man inte räknar med den gången jag svängde av till hannas lägenhet i uppsala, men jag var inte inne i stden då..) så med nervositeten i högsta grad svängde jag in till arusha. detta är då en stor stad med massor av bilar, vänster trafik o regler som man inte väljer att följa hela tiden. kom fram till shoprite utan problem. där vi gick till glass hörnet vi har hittat o njöt av en choklad milk shake. handla lite satte oss i bilen o skulle hitta en lite affär där en indier jobbar som säljer allt o inte luraren har vi fått veta av morgan o marielouise. men dit hittade vi inte så vi letade rätt på impala hotell för mitt emot är det en cirkus just nu som vi funderar på att gå på(nä... det är inte djur dom är ju ute i naturen här, utan akrobatik det handlar om). efter ett äro varv i rondellen(trodde att det skulle kännsa konstigare att köra fel håll i den men det grö det inte..) bestämde vi oss att vi skulle åka hem. fick stanna vid arushas ända trafikljus oxå! elin är en mycket duktigt passagerar som inte är nervös o tar allt med ett skratt FÖRUTOM då det kommer farthinder som jag missar ibland(som är svåra att se!) då skriker hon som det värstaste o jag skrattar. vi åkte förbi där dom hade jätte mycket växter o en växt såg ut som en julgrann så om vi vill ha det som vet vi nu vart vi hittar de!


på söndag är det konsert på arushas stadium som kyrkan håller. biljette pengarna ska gå till att hjälpa föräldralösa barn här i ngramtoni. det ska komma några kända artister(kända i tanzania alltså), ungdomarna som vi har i engelska ska sjunga en sång, som vi har tröttnat på eftersom dom övar den hela tiden. men det ka bli jätte kul att se dom uppträda. sen så ska talesmannen(tror jag att det var) för det sörsta partiet i tanzania komma o tala! 
igår när vi delade ut man vid jeriko så var det tre andra svenska tjejer där(glömde att nämna det igår) från halmstads universitet som ska skriva ett arbeta om vad man göra för att stärka utsattabarn. så dom har vi bjudit med oss till konserten o efter ska vi till kahans igen. för dom har hört talas om det men int hittat det. så dit tar vi ju dom mer än gärna. 

nä.. nu är det dags för kaffe sen ska jag o elin mysa framför en film,,när hon vaknar! 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Elin är sig tydligen lik, kan sova när och var som helst. Kul att det funkar med vänstertrafiken, du kanske skulle tipsa körskolan om din blogg? Kram

2009-10-30 @ 14:30:56
Postat av: lisa maxstad

hihihi va gullig du är. Skriver på värsta värmlandskan!! nu har ja äntligen hittat era bloggar, inte konstigt att de blir svårt att spåra er när ja uppenbarligen inte ens kan stava till tanzania (har lärt mej nu :-P )

blir så stolt när ja tänker på er dom där tre känner jag puss!

2009-10-30 @ 18:12:38
Postat av: Robert

Det är bra att ni är där och representerar oss på stadion. Det är en stor grej och har blivit mycket större än vad man väntat sej. Partiets sekreterare är det som ska hålla i insamlingen. God bless You. Tänkte jag skulle tipsa om tjejerna från Halmstad. Jag har haft kontakt med Maria och försökt att sammanföra dem med Marta och Grace. Yeriko byggde vi samtidigt med kyrkan som ska invigas, eller rättare sagt startade samtidigt.

2009-10-30 @ 22:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0