the Man!

barack obama!
igår när jag läste nyheter på internet så fick jag se att årets nobels fredspris har tilldelats barack obama. han har säkert gjort sig förtjänt av det(han är ju i alla fall den snyggaste presidenten i världen som jag vet om). nä allvarligt, han har ju åkt runt lite hit o dit i världen o pratat. här i tanzania är han i alla fall en mycket uppskattad man. man ser obama tröjer som det står obama tour på, eller obama`08, afficher, klistermärken på bilarna osv. man tycker helt enkelt om denna man!
så idag när vi gick på en marknad så såg jag en kingelea(har ingen anning om hur man stavar det.. tror att det heter så i alla fall(det är ett tyg stycke som man snurrar på sig son en kjol)) med obama på. så jag var bara tvungen att köpa den, hanna den går att dela på två(jag tror att det är 2 som jag köpte fast dom satt ihop) så du kan få andra dela! hoppas på att kunna lägga upp en bild på den här. 

vi skulle även gå till en grönsaks/fruktmarknad idag(den som ligger vid shoprite, för er som vet vart det är). antons handledare var det som var med oss dit. men det var en sanbb vistit där. man ska han med sig en kvinna när man handlar på marknader för det är dom som vet hur det går till. o som vanligt så skrek folk efter en o en del kom fram för att prata. det kom fram en snubbe som började prata med mig, efter att kort ha berättat vart i tanzania man bodde o gjorde här o hur länge man ska stanna kom frågorna,
snubbe: hur gammal är du
jag:20
snubbe:är du gift?
jag: nej
snubbe: har du pojkvän?
jag: nej
snubbe: kan jag få dit mobilnummer?
jag: nej!!
sen paratade inte vi så mycket mer.
vi åkte sen till mcmoodys som är arushas svar på mcdonalds, det var otroligt gott!!


jag har även bestämmt mig för att inte åka till snake park på torsdag. fick nämligen reda på att dom som jobbar där kan komma med någon orm o lägga den på axlarna lite hipp som happ, så ALDRIG i livet att jag följer med!



  mitt barack tyg o mount mero som ligger bakom vårat hus(det är långt dit, men det ser ut så här när vi åker in till ngramtonni)

over and out

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker faktiskt du gör rätt i att inte gå! Det blir bara värre av att få reda på vad det finns för massa giftiga ormar.

2009-10-10 @ 16:50:32
Postat av: Birgitta

Här är Obamas fredspris ganska ifrågasatt. Kram

2009-10-10 @ 21:41:13
Postat av: Lisa

Nu är jag i fas och har spenderat halva söndagen med att läsa din blogg! (mycket trevligt) Tycker att Obama är cool. Fråga, är det lättast att skriva till dig här eller på din mail? Jag är stolt över att vara din vän!/Gympanörden

2009-10-11 @ 12:54:04
Postat av: Tezz

Du, du har glömt något väldigt viktigt här hemma i stan... Jag såg det/den härom dagen utanför Karamellagret..

POJKVÄNNEN!!

Han som snurrar runt lite varstanns...hehe..=)



KRAM Praktikanten...

2009-10-11 @ 14:19:14
Postat av: systeryster

mr president kommer ha en given plats på min vägg!

2009-10-11 @ 14:58:23
Postat av: helen

Hej hopp supertuffa silversara!!

Usch för ormar!!!

Gillar er snygga bil! bra märke! Toyota ska det vara! Tanzaniansk mat hmm!

Kram helen

2009-10-11 @ 20:41:27
Postat av: Lovisa

Kära vän!

Jag känner igen det där med att bli mer eller mindre antastad av både vuxna och barn. Ibland känner jag mig som en apa i bur. I Liberia finns det också en hel del Obamabeklädda saker att köpa. Allt från tygstycken till klockor och väskor. Av vår alldeles egna PMUpraktikant Marcus fick jag till exampel att anteckningsblock med Obama på framsidan i födelsedagspresent förra veckan.

Hoppas allt är bra med dig och de andra. Hörs snart! Saknar dig! Kram, Lovisa.

2009-10-11 @ 22:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0