tack Liv!

fick ett brev förra veckan. första brevet till vårat nya hus. blev otroligt glad över att få ett kort på Liv från hennes student så nu står kortet framme på våran öppnaspis centralt placerat! Tack!

I söndags fick jacke punka på bilen igen, o igår morse  när vi skulle iväg till kyrkan så hade vi punka igen,, fast på ett annat däck. Men nu är äntligen beslutet taget att vi ska byta alla däcken istället för att laga dom hela tiden, låter som en god idé! Men fram till dess är det dalladalla som gäller!

 Vi har funderingar på att tuffa till mitt utseende. För jag råkar ju utför att killar är lite väl trevliga emot mig. Det vanliga är att dom ropar, går efter o pratar eller bara tar tag i mig. Men idag trodde jag nästan att jag skulle bli kidnappad av en dalladalla! Såhär gick det till: vi var på väg till dalladalla stationen i ngramtoni, vi gick förbi en stillastående dalladalla där det satt några killar som jacke skakade hand med. Sen sträckte dom fram händerna mot mig, trevlig som jag ville vara sträckte jag fram min för att hälsa. Men ena killen greppade tag i handleden o andra killen greppade tag i överarmen o drog mig in mot bilen(jacke hade gått vidare, elin o dom andra också). Försökte dra tillbaka min arm men då drog dom bara tillbaka mig. Sen så började dom pussa mot mig, alla runt omkring som såg det bara skrattade åt mig. Till slut skrek jag på jacke för det var lite för obehagligt för min smak o då släppte dom mig direkt o skrattade glatt åt den dumma mzungu tjejen. Jacke tyckte att jag skulle ta hål i näsan o börja bära kedjor för att se elak ut, jag får fundera lite mer på de..

robert! det har regnat mer nu. spö regna hela natten o förra oxå. idag dugga det hela förmiddan. så jag tror att det är påväg nu, för det behövs mer!
 
Jag tänker nu imponera på er alla bokläsare där ute(tycker jag iaf att jag borde göra). Jag brukar läsa väldigt lättlästa böcker o biografier. Men hör o häpna, jag läser Slottet av Franz Kafka. Vad säger ni nu? Tycker inte om språket riktigt i boken, men nu efter 68sidor börjar jag fatta lite av den.. tror jag.. Men den där Kafka hade dåligt med humor..

 För er som undrar vad vi hittar på här på kvällarna(från ca 19 till vi går o lägger oss) då vi helst för säkerheten vara inne så gäller följande, kolla på film o serier, just nu kollar vi på alla säsongerna av Sopranos(en maffia serie), vi har även en turnering i Chicago(poker spel), sen läs det en hel del böcker också!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ojojoj ja du Sara, det e farligt att va så där snygg ;).. Du får tala om för dem att du e min Sara så de ska akta sig, annars så kommer jag ner o då blir det inte kul för dom ;)..Vi saknar dig..kramar i massor..

2009-10-28 @ 21:00:12
Postat av: Sanna

Sara, var nu rädd om dej! Tur att det kommer en boxare till undsättning snart:) Hanna har ju alltid tagit skydd bakom mig (oftast då det är fåglar i närheten eller annat livsfarligt djur) så det kan du också göra!Fungerar dock inte vid en orm.

Skönt med film, spel & böcker på kvällarna, låter som ni har det mkt mysigt!

Hälsa så mkt! KRAM

2009-10-29 @ 14:35:11
Postat av: hannapanna

men du vet sanna d e bara för att du e så stark och skräckinjagande ja gömmer mig bakom dig!

snart ses vi sara!

puss

2009-10-29 @ 15:14:44
Postat av: Robert

Skönt om det regnar. Passa er för killarna i daladala.

Det är inte bra om luften gått ur (h)julen redan. Den ska vi fira och ha snurr på. Ha det gott.

2009-10-29 @ 20:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0