mat gånger 3= mätt

idag fick jag beskedet jag så länge väntat på(väntade på det redan innan jag åkte). hanna o david kommer hit. mina coola syskon. o om inte det vore nog så tar dom med sig sanna! längtar så tills jag möter upp er på kilimanjaros flygplats i januari. jag har gått runt o gjort glädje skutt hela dan!


annars har dagen innehållit engelska lektion på morgonen. vi har gått igenom klockan. o det är inte alltid så lätt. speciellt inte när man inte har samma system. när våran klocka är 7 på morgonen så är deras 1 på morgonen. detta göra att man hela tiden måste tänka tvärs emot. är lite förvirrande ibland när som säger ett klockslag för man måste kolla upp vilken tid dom går efter. men vi har lärt oss att förstå att när dom vill att vi ska komma o ha lektion klockan 3 så infinner vi oss klockan 9. vi är så duktiga förstår ni. sen var det lunch i vanlig ordning i kyrkan. åkte hem för att vila då vi upptäckte att anton hade åkt o tagit nyckeln med sig. utlåsta som vi va la vi oss alla tre på verandan i ca 1timme. sen traskade vi till jeriko( nej, inte staden!). det är en före detta skola. som en annan kyrka har. en gång i månaden så kommer föräldralösa barn dit o får mat, vi fick förstås oxå mat..igen. cirka 90barn var där i dag o fick sig mat i magen. jag o elin försökte leka lite lekar med dom. men att bara ha en tennisboll o massor av barn som älskar att leka med bollar är inte en bra idé. speciellt då elin går iväg o jag är omringad av dessa bolltokiga barn. så jag tog bort bollen o började med en sång med rörelser som nästan varenda unge i hela tanzania kan, simama kaa! 
trötta gick vi hem för att ta en kort paus innan dagens sista punkt skulle slutföras. vi va hembjudna till antons handledare som bor en kort bit untanför stationen. 3målet mat för dagen var ett faktum. men ojojoj! vilken mat det sen var! nästa gång jag blir bjuden dit ska jag fasta så jag får plats med mer! 


jajg kan oxå nu medela att jag har skaffat skype! men jag fattar inte så mycket av det alls. så jag tänkte att jag lägger upp mitt skype namn här så kan ju ni som har det o vill prata med mig någon gång bli "vän" med mig där för det förstår jag inte hur man blir, sara.karolina.jakobsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0