leker med döden

Någon kanske undra om man har blivit brun under dom 2 första veckorna här. Svaret är NEJ! Eller ja lite färg har man väl fått. Men det är den hemska bondbrännan fast den är ytters liten men den finns. O bättre bränna än så kan man inte få här uppe eftersom att täcka sig är något jag o elin jobbar på direkt vi lämnar hemmet. Sen så orkar man inte vara ute i solen hela tiden för att kunna få lite färg på sina ben, högst till knäna när man sitter hemma på trappen. Å Just de!..vi jobbar ju också, ingen semester här inte. Den underbara brunheten får vänta tills jag far till zanzibar någon gång!

 Igår var vi på planering inför veckan o sen var vi lite på home bank åkte vidare till en skola där religions undervisning stod på schemat. Jag, elin o jacke blev uppdelade o vi gick med varsin tanzanian till klassrummet där lektionen skulle hållas. Tack o lov så var det inte vi som skulle prata utan bara sitt med. När lektionen var slut(jag fattade inte mycket av vad som sades..) så skulle man be tillsammans. O hipp som happ stod alla eleverna runt mig o det var bara till att be något som man kom på att be för.  Sen ville alla eleverna skaka hand känna på håret osv, det är något man vant sig vid när det gäller barnen här. När vi kommer farande är vi ett mini cirkus på turné.  Roligast var förra veckan när barnen på förskolan vi var på försökte ta bort mina leverfläckar som är på armarna för att dom trodde att det var smuts.

 
Nästa vecka kommer jag att gå igenom en KBT(tror att den heter så..) behandling som heter duga! Vi ska till snake park(orm park) jag hatar ormar, jag är livrädd för dom äckliga, vidriga djuren.  Men eftersom dom inte kommer döda mig i parken så förstår inte våra kära vänner här varför jag är rädd. så jag hat nu bestämt mig för att min ormrädsla ska försvinna för gott (varje gren jag ser tror jag är en orm, vaknar o skakar täcket för att jag tror att det är ormar i min säng, har gärna benen uppe i soffan osv för att ormar inte ska kunna bita mig, har även haft problem med att gå på toa då jag trott att det ska vara en orm där i.. förstår ni varför jag vill bli av med rädslan?). vad tror du om min idé pappa? Låter den bra eller bara helt puckad?      

 Vi har fått några underbara vänner här som vi åker runt med, vet glömmer hela tiden bort vad dom heter, men roliga är dom. Problemet är bara att deras engelska är på samma nivå som våran swahili så att prata om större ting är ingen idé. Men jag har upptäckt att man kan umgås o ha väldigt roligt tillsammans ändå!

hoppas att ni tyckte om bilderna, som jag lyckades få upp. ska försöka att lägga upp lite bilder över den väg som vi kretsar mest runt på o handlar i ngramtoni.





over and out


Kommentarer
Postat av: Robert

Det är mer orm här. På tre månader har jag nog sett 3 ormar här. Huggormar, så det är nog hugget som stucket var man är. Poleni na nyoka! Mark 16:18

2009-10-07 @ 22:21:01
Postat av: Anncatrin

En lite helghälsning till dig kommer här ifrån mig och min sovande dotter... Ja, det stämmer att det heter KBT (=Kognitiv beteende Terapi) Jag hoppas verkligen att du kommer bli botad, vardagen låter lite jobbig annars... När jag läste det så drog även jag upp bena lite extra i soffan, utifall någon orm vågat sig in i vårt vardagsrum (inte särskilt stor risk kanske... men, men....) Hoppas ni får en riktigt mysig helg men fler spännade upplevelser! Massa kram på dig från oss i soffan, i landet långt borta! kram

2009-10-09 @ 15:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0