gula kärlek(godis), saknar er

som vanligt när det går förkyldningar i min närhet så attackeras jag. är väldigt klen när det kommer till just förkylningar. min goda vän rehema kände sig dålig o torsdags när vi var på äventyr o klagade på huvudvärk, ont o halsen osv. igår vaknade jag av att min hals inte alls var p topp o i natt vaknade jag av att halsen o öronen värkte. vi är lediga idag men eftersom det behövs målas i kyrkan sa vi att vi skulle ställa upp. men eftersom jag är van vid sjuka så vet jag oxå att man ska vila när man har det så jag bestämde mig för att stanna hemma. så hemma är jag o tycker synd om mig själv, dricker tea i mängder knapprar halstabletter o saknar kramell lagret som har just det som skulle få mig på bättre humör, svenskt godis!

denna vecka har elen inte varit våran bästa vän. den har gått varje kväll o ibland fler än en gång. men man har lärt sig att leva med det oxå. vi har lite ficklamper utlagda lite här o där plus stearinljus. men igår vart det lite panik när den gick. vi hade namligen glömt att koka nytt vatten o alla var törstiga! som tur var så hade guest houset på stationen öppet så vi kunde gå dit o köpa var sin dricka. sen kom strömmen tillbaka o då tog vi anettes ord på allvar, var effektiva när strömmen kommer! vi kokade vatten som aldrig förr o efter en stund så gick strömmen igen. men denna gången hade vi vatten på kylning o vi hade hunnit o äta!

 mamma har kommenterat p åalins blogg att hennes är mer strukturerad. o det kan så hända. när jag läser min blogg själv så hänger jag inte alltid med heller. o det kan bero på att ´jag aldrig läser igenom det jag har skrivit. sen kommer alla stav fel som ni kanske oxå har upptäckt. o det är oftast inte pga slarv utan mer pga att jag inte kan stava bra!

hanna! jag har försökt att kolla på klippet. men efter 30min hade jag fårr hem 40sek sen gick strömmen. jag vet inte om jag har tålamodet som krävs.


over and out

Kommentarer
Postat av: Robert

Pole sana na mafua. När jag och min fru varit gifta 1-2 månader så undrade hon varför jag hade en ficklampa ståendes vid sängkanten. Jag svarade "ifall strömmen skulle gå". Hon förstod inte mej, för vi bodde på Östra Staketgatan i Kristinehamn då. Krya på dej, och det är bra att ni utnyttjar strömmen när den finns. Bra att ni fått snurr på hjulen, det har de nämligen börjat få här i affärerna också. Till sist ett Ps 32

2009-10-17 @ 12:32:01
Postat av: systeryster

oh no, det är ju så roligt klipp. ja,ja, du får väl se det när du kommer tillbax till sverige.

snart kommer david hit, vi ska till marieberg och shoppa, äta på nått ställe göte jobbar oxå!

blåser storm.

puss

2009-10-17 @ 13:44:41
Postat av: Birgitta

Men Sara du vet att jag älskar dig PRECIS som du är. Fortsätt bara att skriva så vi får veta vad du har för dig.Krya på dig mitt hjärta! Kram

2009-10-17 @ 16:32:54
Postat av: Tezz

Karamell lagret saknar sin Sara oxå...



Men stava till det kunde du inte,hihi. =)



KRYA PÅ DIG.

KRAMAR Praktikanten

2009-10-19 @ 17:33:57
Postat av: Anette

Tänk att det är så roligt att läsa om eran vardag. Inte kul me förkylning, det har jag också känt denna helg. Hoppas att du blev bättre!

NU HAR JAG LOV I 9 DAGAR SÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT.

Hälsa allihop runt er.

Kramar Anette

2009-10-24 @ 21:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0