gått en skogspromenad idag...

..eller ja, vi gick på en väg med några träd på sidorna, när dom sa att det var ngramtonis skog så tänkte jag ,, dom borde komma till värmland, där snackar vi skog!

 Idag av alla dagar var det otroligt dumt att glömma sitt vatten hemma. Vi lekte med barnen på förmiddan o solen var super stark idag, inget vatten, illa. Sen åkte vi hem till rehema(en tjej som tar hand om oss förvirrade mzungous) o åt mat, super god fisk med ugali o en väldigt väldigt god efterlängtad coca cola. Efter maten skulle vi gå ut o gå för att se hur det ser ut där hon bor. Solen lyser ännu starkare o vi går i all sand o damm, fick säker i mig 1kg sand idag, o inget vatten! Så när vi kom hem så drack jag 1liter vatten plus ett glas med vätskeersättning. 

 Denna vecka har vi haft 2 engelska lektioner, en lek stund några förskolebarn, varit på några home bank(som jag nu börjar förstå mig på, tror jag i alla fall…), har druckit upp all tapetklister jag har fått i mugg o hunnit tröttna på ugali. Jag har bara ätit det typ 3gånger, det smakar typ inget, är lite konstig i konsistensen, det går att äta. Men jag skulle aldrig önska eller beställa det!

 Igår beställde vi samosa(någon typ av pirog nästan, svårt att förklara, med är något av det godaste som finns!) av en kvinna som bor här på stationen. Dom ska vara klara imorrn så då kommer vi att ha samosa fest här, jag kommer ha det i alla fall!  

imorrn ska vi in till arusha med anton o hans handledare. anton ska ut till masjland(inte samma majsaland som vi har varit i) o bygga ett hus till veckan som kommer, så dom behöver handla lite grejer till detta.

tack för alla kommentarer! är super roligt att läsa. o tack för bibelordet robert. men jag kommer inte att hålla i några ormar i alla fall!



over and out


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Sara!

Jag kan bara instämma när det gäller dina känslor inför ormar (arv från min mor) så jag är mkt imponerad när du nu ska kämpa mot denna rädsla!

Roligt att se bilderna & att läsa om era stunder med barnen i skolan. De måste vara mycket nyfikna på er!

Imorn ska jag till din kära syster en sväng för att sen ta med henne hem, dock inte i volvon, illa!!:)

Är så roligt att läsa om alla era upplevelser, hälsa så mycket & ta hand om er!

Tänker på dej, kramar!!

2009-10-09 @ 20:11:29
Postat av: klara (:

vem är anton! :D <3

2009-10-10 @ 15:51:47
URL: http://klarabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0