djur i naturen

detta inlägge kommer att handla om olika djur man stötter på här i våran omgivning.

ormar, skrev om dom igår o vill inte tillägna dom något mer utrymme i min blogg! det finns även ödlor här som lever utanför vårat hus. men jag har bar sett dom 3 gånger varav 2 utav gångerna har jacke o anton pekat ut dom för mig. 
när man är ute o kör springer det getter över vägen lite här o var. kossor o åskor blir vallade, o när man kommer in i ngramtonis centrala delar springer det även runt massor av höns. 
insekter finns det mycket av här oxå. mygorna är mycker mindre o svårare att döda. o på natten blir man skogstokig på dom. så därför har jag o elin skruvat upp våra medtagne myggnät, inte då för att vi är så rädda för malaria utan för att slippa deras surrande i örat under natten. idag fick jag oxå en helt ny upplevelse. vi var o målade kyrkan idag när min fått började brusa. trodde att den hade somnat för att det känns som ett sövande fot brus. men sen så kändes det inte riktigt bra. så jag tog av mig skon men hittade inget fel. satte på mig skon o då började brusa på ett annat ställe, slängde av mig skon o skackade lite o ur faller det en skallbagge i size enorm! jag fattar inte hur den fick plats i min sko med en fot! det var i alla fall väldigt äckligt!
sen har vi ju sett en giraff o fler kanske det blir. det är det enda djuret jag hoppas att se mycket av!

sen alla dessa HUNDAR!
det finns hemlösa, benlösa, vakt, döda osv,, hundar finns det gott om här.
på stationen så släpper dom ut några vakt hundar klockan 19 till 7 som ska vakta oss under mörkrets timmar. ni kanske tror at vi uppskattar detta med glädje. men ack vad fel. för dessa hundar har nämligen bestämmt sig för att det bästa stället som finns att ha sång möte på är utanför vårat hus. det är säkert. dom sitter på rad utan för huset o ylar o skäller några gånger under natten. jag vågra inte ens öppna dörren för skräck för dessa hundar. dom har sagt till mig att hundarna har lärt sig att dom inte ska attackera vita. men jag har inte bestämmt mig för om jag tror på det än. 
eller ja,, jag är väl lite tacksam för att dom vaktar mig oxå!

nu kanske ni tror att jag har något emot djur eftersom det kanske inte har kommit fram så mycket positivt om dom. o i såna fall tror ni rätt. har näst intill ingen kärlek alls till dom. men det vore ju kanske lite tomt utan dom o mindre mat på våra tallrikar!



  precis innan kamelen går till attack!
  djuret jag hittade i min sko!




over and out



Kommentarer
Postat av: Robert

Jag som trodde det var en stor skalbagge du hittat.

2009-10-16 @ 22:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0