vill hem!

idag har jag luggit på soffan eller halv luggit i en av våra fotöljer medans elin lagat mat o tagit hand om mig. o anton varit inne p internet o läst om malaria. han gick igenom alla sytomen man kan ha, jag hade alla utom ett sytom, haha mig tar dom inte så lätt.
natten tills idag är nog en av dom värsta nätterna jag någonsin varit med om. direkt jag drack något så kunde jag räkna till 10 sen var det bara att springa till toan. min mage var helt ut tömd(detta även så jag inte drack eller åt). om man blir svimfärdig av att bara vända sig i sängen kanske ni förstår att det inte var helt bra. febern kom tillbaka men jag kunde inte gå upp för att hämta tablett eller vatten. men som tur är sover elin o jag i samma rum o hon gick upp o hämtade allt åt mig. i mitt hus bor det bara änglar om en någon ibland har horn. men vi är verkligen som en liten familj.
har aldrig heller upplevt en sån hemlängtan som jag gjorde idag. ville bara hem! jag vet att jag inte bilr frisk av att komma hem. men jag önskar bara att jag var hemma iaf! david ringde o vi pratade om närä dom ska komma hit, sen fick jag gråta ut med mamma i telefon(försök att ha malaria o mamma ringer utan att gråta!) sen berättade hanna roliga saker för mig så det känns bättre nu. det är tur att man har en underbar familj.
men åter till malaria. visste ni att ca3000 barn dör varje dag i afrika pga malaria. jag o anton blev ju glada över att jag är över 18 så jag inte kan räknas med där. 
malaria kommer (nästan) för alltid vara kvar i mitt blod o dyka upp när kroppen är utslagen av andra sjukdomar eller andra ovanliga tillstånd (antons mamma fick tillbaka sin när hon blev gravid, så det är något jag ska akta mig för).  
det som är positivt då? jo det är att anton fick malaria när han var här för 15årsen så vi har startat en klubb!

för er som aldrig kommer få malaria tänkte jag nu berätta för hur det känns just under själva "attacken". tänk dig den värsta krampen i magen, illa mående, du frossar fast du har hur mycket på dig som helst fadst det hjälper inte för frossan kommer inifrån, du har huvudvärk som liknar migrän, varje led o muskel värker o du har feber. nu vill jag att du lägger ihop allt detta så kan du kanske föreställa dig hur jag upplevde det i lördags kväll. inte så trevligt!

nä nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. ska försöka göra mig lite blåbärssoppa. så får jag hoppas att magen blir bätter.
ni som ber får gärna komma ihåg mig. för det är inte så roligt just nu. 

 


Kommentarer
Postat av: Kicki

Sara, Sara, jag har aldrig haft malaria, men mått väldigt dåligt några gånger. Så jag känner verkligen med dig. Kör hårt med Elin! Hon behöver träna! Vi ber extra för dig. Uffe hälsar!!!

2009-11-02 @ 20:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0