sjuk! big time,,

igår kväll när jag låg här på våran soffa(som är obekväm) frös jag som det värstaste. hade mycket kläder o täcke men kunde inte sluta att skaka o hacka tänder, huvudvärkte, magen värkte. när dom andra kom hem så gav elin mig några tabletter som jag inte klarat av att gå o hämta själv då varje led i kroppen värkte. elin hjäplte mig till sängen sen gick hon o anton bort till morgan o marielouise för att se om dom hade en febertermometer. dom kom tillbaka med morgan för nu skulle vi fara till sjukhuset. så in i bilen packade vi oss morgan o hela pmufamiljen. kom fram till sjukhuset tog blodprov osv, dom hittade inga parasiter i blodet,, men dom sa att man inte alltid gör det, men alla sytomen pekade på samma sak, Malaria. medicin skrevs ut men inga piller hade dom på sjukhuset. o eftersom klockan var runt 11 så var inget apotekt öppet heller. men morgan kom på att marielousie hade preics köpt hem en dos malaria tabletter som jag fick. så nu på morgonen har jag bara lite feber(hade 38,6 på sjukhuset) o lite ont i magen.
så idag missar jag konserten i arusha. men men, nu vet jag iaf att jag överlever malaria o vet vart sjukhuset i ngaramtoni ligger. det är ju alltid nåt!  

Kommentarer
Postat av: Anncatrin

Lilla gumman, krya på dig! Nu ska vi iväg och babysimma i badhuset! Massa kramar på dig!!

2009-11-01 @ 10:29:36
Postat av: Mia

snacka om otur! Eller det kanske är Liv och jag som har haft tur med att ha bott i TZ i över 11 år och inte fått malaria.. Krya på dig!!

2009-11-01 @ 13:30:36
URL: http://lightonthehorizon10.blogspot.com/
Postat av: Karin

Stackars lilla Sara..Men jag kan göra dig lite glad..Ska skicka med Palle o gänget lite gul kärlek, hoppas det hjälper upp tillvaron lite grann iaf. Kramisar

2009-11-01 @ 19:51:14
Postat av: Tezz

Krya på dig...

KRAM Praktikanten

2009-11-01 @ 21:45:10
Postat av: klara (:

stackars dej sara!

lider med dej och ber för dej! elr jag ber för hela afrika gänget men nu extar för dej nu! sköt om er! bamse kramar!! <3

2009-11-02 @ 14:07:02
URL: http://klarabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0