pepparkakor o saffranskaka

igår kväll var vi bjudna till morgan o bullmamma marielouise. det var pepparkakor o saffranskaka på bordet(så mamma jag får i mig lite jul här oxå, du kan andas ut).
det jag saknar nu runt jultid är blossas vitaglögg med is o lime(skulle ju passa så bra här med kallglögg). men jag får väl vänta med det tills nästa år.
när ska man ta fram alla julsakerna? vi har funderat på det lite. elin har tagit med sig en porslinstomte hemifrån men vi har kommit fram till att den är det kanske lite för tidigt för än. men något litet kankse man snart kan ta fram i alla fall.

igår hittade vi även en ny spis som morgon o marielouise hade i en kontiener som vi nu har fått. så nu har vi en spis där ugnen funkar. så här ska nu lagas o bakas i ugnen(fast vi är ganska lata så jag vet inte hur mycket vi kommer använda den, fast klyftpotatis blir det nog av iaf)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0