ormen väntade på trappen

idag skulle jag o elin in till ngramtoni för att ha det lite tevligt med mamadennis. vi tog tom med oss en påsebullar(svensjkarna har satt sina spår på stationens guest house). när vi kommer till deras fotostudio(som är ett litet rum en trappa upp från ett café) blir vi bjudna på mat. ugali tänker jag o funderar på hur jag ska klara av det. men icke! det blir soppa. en gråvattning soppa med väldigt konstiga bitar i. jag o elin kollar på varandra o funderar va sjutton är detta. jo det är ju mage plus allt annat du kan hitta inne i ett djur som är ner kokat i soppan. alla ära till elin som faktiskt åt av bitarna medans jag töntade mig o försökte få i mig buljongen som det låg i. det är nog det värsta jag ätit. jag vet att man ska vara tacksam för maten man får o jag kanske speciellt här när man lever nära människor som inte får mat varje dag. men jag kan inte vara tacksam över detta. det var fruktansvärt! dennis fick oxå en skål men han tyckte inte om det heller så han bestämde sig för att leka med innälvorna istället medans jag försökte att säga till honom att sluta pilla på magsäcken o tarmarna(på svenska såklart!) men det gjorde han inte förens mamadennis kom o tag skålen ifrån honom. efteråt köpte vi cola för att få bort smaken, cola har aldrig varit så gott. men det dröjde inte länge förens man kände smaken av soppan igen, fram med tuggumi, o nu sitter jag o äter svenskt godis för att få bort det sista av soppans bismak, aldrig mer!

elin stannade kvar för hon ska på körövning o jag for hem för jacke behövde bilen för att åka dit han med. så jag körde själv för första gången. var otroligt skönt att köra själv. men jag blev ännu mer uttittat o jag har aldrig fått så mycket slängpussar i hela mitt liv. det finns en radiokanal som vi lyssnar på här som faktiskt spelar låtar som amn känner igen från några år tillbaka, Kiss FM heter kanalen. det som är negativt dock är att när som spelar låtar som slänger dom in massa andra ord över låtarna o kan oxå ibland klippas ihop med swahili låtar. jag vet inte om det blir billigare att göra så(minder stim) eller om dom helt enkelt tycker att det låter bättre. jag saknar verkligen att lyssna på bra radio speciellt P3. tänk om man kunde få in den här. då skulle det vara fullbordat!

när jag väl kommer hem o ska gå upp för trappen till huste ser jag att där ligger det en platt liten torkad orm. jag vänder mig om går där ifrån skriker på anton o jacke att dom får komma o ta bort ormen. jacke kommer ut o sparkar bort den. jag börjar bli coolare när det gäller ormar. vi har kort från snake park på en dörr o där är det kort på 3ormar nu skrek jag inte ens av ormen(förutom då jag skrek på killarna). men nu har jag ju iaf fått reda på att det finns ormar här på stationen jag vet inte hur jag ska reagera på detta som nnu är ett faktum. min fråga är kan ormar ta sig upp för trappor? någon som vet? 

Kommentarer
Postat av: Robert

Jag har aldrig lyckats gilla det heller. Är det väl rengjort så är det väl ok, men annars så sitter smaken i länge efter. Är impad av Elin som lyckades klämma i sig. Bengt är fortfarande risig i magen, men det ska väl gå över.

2009-11-26 @ 21:38:33
Postat av: anette

Inte bra! Ni inte bara bör utan , detta är en order från mamaliv: Ni ska äta hemma, regelbundet, egen lagad mat om era magar och er ork ska hålla under alla 9 månaderna Please, det kan väl inte va så jobbigt att skaffa nån som lagar ett riktigt mål mat åt er åtminstone en gång om dagen!! Skärp er!!!C:

mamaliv

2009-11-26 @ 22:31:04
Postat av: systeryster

coolt att du kör själv!

du är så fin! saknar dig!

puss

2009-11-27 @ 16:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0