one up another one down..

igår fick vi reda på att lilla dennis 3år(om ni inte minns honom, så står det om honom längre ner på bloggen plus ett kort på han o mig finnd där) har fått malaria, stackars lite. men han skulle i alla fall med till stan idag med mig,elin, hans mamma o pappa. dom placerade honom i framsätet utan någon annan som satt o höll i honom. men jag o elin försöker i alla fall tänka lite på säkerhet så på med bältet över magen blev det. när vi kom fram till foto affären(ligger vägg i vägg med stadium) där elin beställt lite kort så bara spruttade ur dennis mun. han mådde inte bra den lilla pojken. som tur var hade jag med mig näsdukar så hans mamma kunde troka av honom. kort hämtades o sen skulle vi lämna den fina parkeringsplatsen jag hittat åt oss. att backa ut på vägar är en sak. att back ut på en väg i arusha när alla bilar har bestämmt sig att köra på just våran väg är en annan. men tack vare min körförmåga som har utvecklas väldigt mycket här nere så klarades det oxå av. sen körde vi hem för jag o elin bestämde att det inte var så snällt att springa i affärer o skjul med en sjuk dennis.

igår kom antons handledare förbi vårat hus med en svensk kille som är på rundresa i tanzania o ska vara här uppe i arusha i nästan 1 månad. han heter viktor o kommer från trollhättan. o där har ju jag släktingar viket sammanträfande. o sen att han känner niklas(min kusins man) gjorde ju genast att man kom bättre överens. han visst oxå vilka dom andra släktingarna var i pingst då han har teamat där i ett år. 

idag har det åskat o regnat. men et blev inte svalare för de,, men något som är kul är att jacke o anton var ute o gick när det regnade som mest o det är ju extremt roligt! men det är faktiskt väldigt varmt idag. så nu den återstående delen av denna dag kommer att gå åt till att vila. 

ibland kanske det är svårt att hänga med i mitt skrivande. men min bror har kläckt koden som jag inte ens visst att jag hade. om man läser sammtidigt som man tänker på hur jag pratar så blir det lättare, skriver nämligen som jag pratar!

mår mycket bättre idag!  

Kommentarer
Postat av: Anncatrin

Hejsan,



jag är inte avundsjuk på dig att köra bil därnere... tänk när du ska köra bil här hemma i Kristinehamn igen om du tar med dig dina körerfarenheter... Då kanske man ska hålla sig inomhus... :P



låter bra att du är på bättringsvägen! Vi tänker och ber för dig o de andra!



Kramis

//Anncatrin, Amelie o Jonas



2009-11-07 @ 17:14:19
Postat av: Kicki

Jamen Sara. Din bror är inte ensam om att läsa med ditt uttrycksätt i minnet. Det är helt ljuvligt! Jag har i alla fall roligt när jag läser. Skönt att du blir piggare. Du finns med i vår morgonbön. Uffe hälsar. Kicki

2009-11-08 @ 14:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0