kina mat, fotboll o hanson

ikväll har vi varit in till arusha o ätit på dragon pearl(tror jag att det heter), en kina resturang som finns här i stan. mär vi kom dit satt några kinerser som fått i sig lite för mycket av ölen. men dom verkade glada o nöjda,frågan är ju bara vem sak köra hem? för att när som lämnade lokalen satte dom sig i en bil o på flaket o for iväg. det är tur att jag inte vet siffran på hur många rattfulla som kör runt här. men många är det har jag fått höra.
när vi satt o åt av våran goda mat så vissade dom fotboll på tv. det var milan mot nått annat italienskt lag. det bubblade lite av lycka i mig över att se på fotbollen. det är väl en för underbar sport. ska kolla upp när något lag spelar o gå på match inne i arusha. det vore ju skit kul. o om inte det var nog med det så spelade dom hanson i högtalarna. för er som inte vet vilka dom är så är det ett band som var stora i slutet av 90talet, tre bröder med långt hår som alla tjejer var kära i. ibland blir kvällen en full poängare.
har även fått sms från robert som nu äntligen har kommit hem till kristinehamn ett dygn försenat. men äventyr i turkiet tackar man väl inte nej till,,,eller...?

bokning för safarin när besöket kommer i januari är nu klart. hade tänkt att flyga luftballong över serengeti men när dom måste betala allt annat som denna resa innebär. men det blir en dag i lake manyara o en dag i ngorongoro, så det kommer bli väldigt trevligt. men jag vill så gäran flyga i serengeti,, men det får bli en annan gång.

har det hänt något annat då..? tror inte det. magarna mår bättre hos oss alla. vi funderar på att åka in till ett hotell som vi har hört har en pool som man kan betala lite för att få bada i, hittat mattaffärer så nu ska det inhandlas snart annars så vet jag inte. 
om det är något ni undrar över så får ni gärna fråga så kan jag kanske svara. om det gäller magproblem eller malaria har jag lite erfarenhet, annars så har jag blivit väldigt duktig på att googla upp saker så fråga på! 

Kommentarer
Postat av: Robert

Ett dygn i Istanbul hade varit okey, om vi inte behövt tillbringa en stor del av tiden i transithallen och bli matta av att sova på golvet på en heltäckningsmatta. Vi fick hotell rum framåt 2400 och så var det upp igen 5.30. Man vill inte bli kalkon av att hamna i Turkey. När vi gått igenom säkerhetskontrollen och väntade att gå på flyget till Stockholm dök brorsan min upp, som gubben ur lådan. Han kom från Hongkong. Vi hade dessutom blivit placerade på samma stolsrad i flyget. Vilket sammanträffande. Det var skönt komma hem även om måttet var rågat när även SJ behagade vara 2 timmar sena. Det var i alla fall kul att träffa er. Jag slutar för det mesta med ett Ps 125

2009-11-23 @ 17:49:13
URL: http://lightonthehorizon10.blogspot.com/
Postat av: Robert

Jag har också drömt flyga luftballong över Serengeti, men det har inte blivit av. Kanske man blir så imponerad att luften går ur........

2009-11-23 @ 17:51:51
URL: http://lightonthehorizon10.blogspot.com/
Postat av: hannapanna

hanson, dva tider:)

2009-11-24 @ 20:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0