i ett land med engelska utag har inte vi ett ända

idag har shopping varit på schemat. det har handlats mattor,växter(mamma, jag har köpt en benjamin fikus! den är mycket minder men har nog fler löv en den jag har hemma!) o annat smått o gott. jag har även köpt en ny mobil för att min super braiga har bestämmt sig för att inte vissa skärmen jämnt. i bland så är det färgglada streck över hela skärmen, ibland myrornaskrig, andra gånger så har allt flyttats runt men oftas är det svart. jag har kommit fram till att efter 3månaders problem som inte är självhelande så är det dags att byta. jag köpte en gammal nokia den näst billigaste i hela butiken, ca 300svenska kroner betalade jag för min nya nokia 1209. jag ska ladda den 4timmar innan första användning, nu kommer problemet. uttaget på laddaren är av engelskt slag alltså 3 pinnar istället för 2. vi har inte ett enda uttag i huset som matchar denna laddare. men jag har ju en adapter med mig som tur är. otur bara att det är från 3pinnar till 2hål, så inte hjälper detta mig något. men jag ska nog komma på ett sätt att ladda den. tänkte gå på lite engelskauttags jakt här på stationen, I will not give up!
 
tack vare växterna, mattorna o tavlorna som jag satte upp i förgår så börjar vårat hem bli just det, ett hem. börjar nästan bli mysigt. någon dag när det är lite mer fart på internet sak jag lägga upp lite bilder så ni får se hur huset ser ut inne.

nä nu är det dags att kolla in guest houset här breve o se om dom har något uttag som jag kan låna.






Kommentarer
Postat av: Robert

ÄR det en Nokia med den smala lilla kontakten till telefon så ligger det en uppe i vårt hus. den kan du låna. Fråga Leah

2009-11-25 @ 21:22:26
Postat av: Robert

ÄR det en Nokia med den smala lilla kontakten till telefon så ligger det en uppe i vårt hus. den kan du låna. Fråga Leah

2009-11-25 @ 21:23:08
Postat av: Birgitta

Vet du det låter som du blivit huslig och pysslig! Det kanske tom blir trevligt med lite julpynt? Kan hälsa från Benjamin att han fått vatten några gånger sen du for. Imorron ska han få sällskap av adventsstjärnan i ditt fönster. De fina gardinerna jag sydde ifjol kommer nog också upp. Kram mitt hjärta!

2009-11-25 @ 22:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0