here we go (nästan) again...

I igår var det dags igen för ett sjukhus besök. Denna gången gällde det mig, jacke o elin. Eller ja,, sjukhus o sjukhus. Det var ett vänterum, en toalett, ett rum att ta blodprov i o ett labb där dom kollade olika prover. Jag o jacke fick diagnosen salmonella, Elin fick diagnosen urinvägsinfektion, men hon har antagligen fått salmonella också(detta enligt Hanna Vyärinen(läkare, stavning på efternamn?) som tillsammans med marko, leif o annacarin mörk bott en natt på stationen innan dom åker vidare till sitt område här i tanzania). Detta är något som anton verkar ha råkat utför under natten som gått. Så här i hus nr 20 bor 4ungdomar med smittan salmonella. Eftersom jag inte är helt återställd från förra sjukdomen så är jag mer svimfärdig än vanligt o orkar näst intill ingenting. Magen är kass o mitt humör är inte på topp. Om inte hanna, david o sanna beställt biljetter för att komma hit i januari så hade jag nog åkt ut till flygplatsen för att tvinga dom att flyga hem mig. Men hanna v kollade lite på vad för mediciner vi fick o sa att om dom inte hjälper så ska vi köpa en annan som jag inte kommer på namnet på just nu men som hanna tycker är dom bästa. Känns bra att få prata lite med en svensk doktor.
men nu återstår en fråga, vilken sjukdom kommer jag få härnäst? Nu hat jag ju checkat av malaria o salmonella. Är det aids som väntar tro eller kollera? För då åker jag verkligen hem!
det är ju tur att gubbarna är kvar en vecka till.

 idag är det invigning i kyrkan. Något som både jag o anton inte kunde medverka på eftersom våra magar inte tillåter oss att lämna huset. Känns väldigt ledsamt att missa det också. Eftersom jag missade konserten sist pga malaria. men jacke kom förbi o sa att det är röj o att jag verkligen missar något. tack för de jakob nilsson, känner mig verkligen bättre o lyckligare!

 Skulle vilja utnämna 2 hedersläsare den första är min morbror bengt som har fått min jultomte att läsa bloggen, du är ju för bra bengt! O en andra blir då jultomten eftersom man måste vara snäll mot honom annars får man inga julklappar, det har jag lärt mig!


Kommentarer
Postat av: lisa maxstad

ujujuj de där lät inge kul. om de e nått ja kan med här i världen så är de matförgiftning! (eller vilken kategori man har lust o stoppa världens magproblem i) De suger ju hur som helst. Hang on there. Hannas medicin lär göra susen =)

Själv har jag precis lärt mej dansa salsa med 2 st killar på en gång, yeah! Krya på dej!

2009-11-15 @ 17:24:30
Postat av: Your Lisa

Hej! Jag har tänkt på dig massor fast jag vet inte om du känner av det där bort i öknen. I am sending you a lot of thought, I hope you felt some of them.



Jag älskar bilderna du lägger upp! Vi vill se mera.

PUSS

2009-11-15 @ 22:57:14
Postat av: Your Lisa

(jag skriver så bara för jag vet inte längre vilket språk du talar, det är ju lite svårt att avgöra ibland)

2009-11-15 @ 22:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0