goa gubbar!

dom har anlänt! en chokad palle, 2 som känner att dom kommt hem igen o n annan som har varit här några gånger. det var ingen lätt början för våran palle. nästan direkt dom lämnade nairobi så kommen en flock med zebror, sen kom punkan med en väntan på 2timmar fö att kunna åka vidare sen var det strömlöst. men jag tror att han repar sig, det är ju efter allt afrika han har kommit till. va till khans med dom igår o snart ska vi iväg med dom igen. det är så rolig att dom är här. 
tack leif karlsson för hälsningen, kul att bloggarna kan ge ett skratt. vi fick även veta att det är några stycken hemmma som läser, väldigt roligt att höra att ni hänger med på våran resa!
karin plus familj, tack så mycket för dom gula kärlekarna! jag saknar att komma ner till karamell ta kaffe o tjata med dig o tessan. men snart är det bara 7månader kvar tills jag kan göra det igen, ser fram emot de!
mamma! du är ju för rolig ibland. julsaker i all ära(som jag inte saknar, o det finns faktiskt att hitta lite inne på shoprite). men julservetterna fick mig att skratta så jag inte visste vad. tack för julklappen oxå. har inte öppnat den än, ska försöka att inte öppna den heller innan 24 december. men det är ett tag dit så jag kan inte lova nått.

jag börjar bli frustrerad över detta språk. har aldrig varit språkbegåvad. att hålla skillnad på svenska o engelska är min nivå. men jag läste italienska ett år på gymnsiet, men det ända jag kommer ihåg från det är att beställa en pizza o att säga, jag är törstig. elin som har läst ganska myckt språk o kan sätta sig frivilligt o plugga lite swahili går det väldigt mycket bättre för. för jacke funkar det oxå väldigt bra för, menjag får kämpa o kämpa. men det ska gå! jag har bestämmt mig för det. för utan språket kommer man inte så långt här nere.

har kommit in i en period när jag saknar alla er där hemma o allt som finns hemma. men jag ska komma ur denna period starkare. o så är det ju bra att sakna för då vet man ju att man gillar dom dom är där hemma! super bra! 

har försökt nu i nästan en vecka att få upp en bild på vårat hus. men jag o datorn är inte riktigt vänner när det gäller bilden. men den ska komma upp någon gång så ni får se! 

Kommentarer
Postat av: Anncatrin

Hej hopp!



Jag har en idé, du kan ju skriva på swahili här, så du får öva lite... Eftersom jag iaf inte kan det så kommer jag tycka att du är jätteduktig! Bra idé va?! Eller kanske inte...



Idag har det varit fullt upp för oss, först var jag och Anja och våra flickor i blomsteraffären för att beställa blommor till på lördag (då vi ska ha barnvälsignelse för de "små") sen gick jag vidare till tandläkaren, sen åkte vi vidare till babyträff hos en av mammorna i föräldragruppen, där vi åt mat och fika och avsluta med en promenad på Strand bland stora snöflingor...



Nu har jag nästan slocknat på soffan, men lilltösa ligger och sparkar i sitt gym...



Nu kom Jonas hem, så nu skickar vi allihop en varm (eller kall, välj vilket) go kram till dig!



Kramelikram

AnncatrinJonasAmelie

2009-11-11 @ 16:47:43
Postat av: hannapanna

puss på dig mitt lilla nypon!

2009-11-11 @ 17:09:49
Postat av: Karin

Åhh va kul att kärleken gjorde dig glad..Du ska veta att vi saknar dig helt sjukt mycket här, åh karamell e inte detsamma utan sin Sara...Kör med nedräkning tills du e hemma igen..Kramis

2009-11-22 @ 20:46:37
Postat av: TEZZ

Nu har jag läst ikapp,har haft en dator som inte ville vara med längre,men nu e den pigg igen.. =)



Jag fattar inte hur jag ska klara mig genom alla julpåsar utan dig,men det får gå.Kan ju äta nån tomte för dig med.=)



Hoppas du blir pigg snart igen.

KRAM PRAKTIKANTEN.

2009-11-23 @ 14:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0