efter ösregn blir det kladdigt värre...

himlen bestämde sig för att öppna sig helt idag. det vräkte ner som om det vore tävling om vilken droppe som var störst o landa snabbast, helt sjukt. när regnet hade slutat med sin töntiga tävling så skulle jag o elin åka hem. vägarna inne i ngramtoni är inte asfalterade, så ni kan ju gissa att det är kladdigt där. o eftersom det kom så mycket vatten så ligger mycket kvar på vägen. jag o elin kom till ett ställe där det är kladdigt nästan jämnt, men idag var det inte kladdigt. idag var det en sjö nästan inlandshav. så vad gör man? man lägger i fyrhjulsdriften o ber att bilen inte ska fastna o att jag ska slippa stanna i sjön. våran bil är ju väldigt duktig o för det ofta lydig så den bara körde på som om inget var annorlunda förutom att det nästan som att sladda på is för att det inte gick att greppa vägen så bra. men vi kom hem o är glada över att klarat ännu en körning.

när vi jobbar med tjejorna så handlar det väldigt mycket om ge o ta. jag o elin visade att tjejer kan måla. dom har aldigt sett tjejer måla hus förut så nu kan dom det. så idag var det min tur att lära mig något, städa. närmare bestämmt skura golv. detta går inte till som det gör i sverige. utan det är böjd rygg o en trasa som gäller. var inte det roligaste jag har gjort så jag försökte att göra det roligare genom att sjunga deki deki deki(som jag tror betyder skura, dom sa iaf att jag skulle deki golvet...)
men dom bara skrattade åt mig o ville inte sjunga med.


  jag i action!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Sara, det går lättare om du böjer på knäna. Du ser så stelbent ut på kortet! Jag skulle vilja vara med när du kör bil. Det låter spännande. Kör hårt med gubbarna när dom är där ute. Kicki

2009-11-12 @ 18:20:12
Postat av: Birgitta

Ser att Kicki hade samma tanke som jag, böj på bena! Du kommer att tycka att städning på svenska är rena barnleken efter detta.Kram

2009-11-12 @ 18:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0