ligger i gräset o kollar mangon växa, det är första advent

jag är lite upprörd! det är första advent o jag har inte fått höra ann -marie jägerskog sjunga gör portana höga sången.det känns inte som 1 advent helt enkelt. men sen så är det ju oxå varmt allt är grönt(nästan) mangon växer i trägården o ödlorna springer på väggen, det är inte som vanligt(i alla fall inte som hemma). men vi ska snart bege oss till grannarna morgan o marielouise på advents fika. hon har bakat pepparkakor o saffranskaka, så lite känsla kanske man kommer att få iaf.

nu kommer jag kanske skriva något upprörande, så jag vill varna känsliga läsare! 
idag när vi skulle till kyrkan valde jag att ta på mig en brunn långklänning, so far so good! det var bara jag o jacke som åkte iväg o eftersom mötet börjar 8 var inte elin vaken för att kunna kolla min utstyrsel. men när jag kom hem fick jag veta att hunden på mina trosor syndes igenom klänningen! som tur är så tar jag det med en klackspark o skrattar, ibland blir det fel med klädseln här men jag tror oxå att det är ända gången hittills som det blivit såhär fel. undra vad dom andrs tänkte i kyrkan? har jag förlorat allt förtroende nu? detta är frågor som jag aldrig kommer få svar på. men som tur är så var det iaf fina trosor dom fick se, det kunde varit värre!

 
igår hittade vi till ett hotell som heter impala o har en pool som man får bada i om man betalar lite för sig. det var väldigt skönt att ligga i solstolen o bara slappa. vi har kollat in lite andra hotell som ligger på samma turist/hotell gata som oxå har pooler så jag o anton ska ha ett projekt om vilken pool som är den bästa, med på listan som vi sak cheka av är; kostnad, djup, personal, minst tjocka tyskar, renlighet, solstol mm. vi kommer att skriva ett häfte om detta som senare kommer att säljas till dom som ska åka till arusha för att bada på hotell. mycket nöje!



Kommentarer
Postat av: systeryster

ser fram mot er reseguid! kommer dock inte bli lika bra som min o pills va om spårvagnar i gbg:p

2009-11-29 @ 14:54:53
Postat av: Robert

Du behöver inte va orolig. Tror ingen hamnade i troskris på grund av dej. Jag läser fram adventstämning i ditt inlägg. Vädret, grönskan, ödlorna, det stämmer väldigt bra. När du ser geckoödlorna, känn dej som en prinsessa. Ords 30:28

2009-11-29 @ 15:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0