nä, fy va elak!

idag var det dags för den sista svensken att lämna oss här. men dom andra som åkte igår o skulle vara hemma nu är kvar i istanbul i ett dimmoln. men dom kommer nog hem så småningom.
idag när jag åkte i bilen påväg ut till flygplatsen kollade jag in blommorna som finns i naturen. det finns så stor änglatrumpeter här. o då kom jag att tänka på mamma som älskar dessa blommor. jag tror hon skulle trivas ganska så bra här o kolla på blommor.
vi va in till stan oxå o handlade lite souvinier(stavning?) hos en indier som alltid ger bra priser. det blev en tavla som ska hängas upp i rummet o två ljusstakar. min mamma skickade ju med ett ljuskalender så jag behövde något att ställa ljuset i. utanför affären så stötte vi på den elakaste tanzanianen jag träffat. först var han arg för att vi handlade hos indien eftersom han skickar pengarna hem för att bygga bomber,,, inte så troligt kanske, sen så sa han att han skickade pengarna till al-Quida,, inte så troligt det heller kanske.. sen så frågade han om vi visste vem robert mugabe var,, o det visste vi ju. o då fick vi reda på att han är en stor man eftersom han tog bort alla vita från sitt land. tack för den! men till slut kom det en o sa att kille var på rökt så vi skulle inte ta det så allvarligt. men elak var han!
det var även en kille som ville köpa mig o elin idag från jan(jackes pappa). men han sa att vi inte var till salu som tur var. det värsta var ju att vi stod brevid o han sa inget till oss utan pratade bara med jan, ucsh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0