så har man blivit tanzanian.

jag har aldrig sett mig själv som en blödig person. men här nere har tårar runnit som aldrig förr. mycket pga av att jag varit så slut i kroppen efter sjukdom av olika slag. men tårarna hänger i fortfarande. dom kommer i såna tillfällen då jag blir extra glad eller ser något ledsamt.
som i förrgår så fick jag ett julkort. bara av att se vem som hade skickat det började tårarna rinna o då hade jag bara sett handstilen som skrivit mitt namn o adress. sen när jag öppnade o läste vad som stod rann tårarna ännu mer. det var inte många ord som stod men jag kunde inte läsa det högt för elin när jag försökte för att det bara brast! tack MORFAR för kortet, jag har aldrig blivit så glad över ett julkort!


jag glömde att berätta igår att jag tror vi har blivit tanzanianer hela bunten i hus nr20. för när vi var i nairobi o gick på trottoaren eller i affärer så gick folk om oss. vår tanke var, men kära nån vad stressade alla är! men sen kom vi på att det var precis så alla tänkte om oss när vi kom hit. vi körde på med våran svenska power walk men lärde oss efter ett tag att här är det lunkadet som gäller. vi har helt enkelt kommit ut ur den där stressen som befinner sig i storstäder o västvärlden. jag tror att det finns stor risk att jag kommer gå in ivägen redan på arlanda!

jag har julpybtat lite i vårat hus. det hänger glitter runt öppnaspisen(fråga inte varför man har en öppenspis i varma afrika, men jag har hört att det kan bli kallt i juni/juli så man behöver elda), fått upp lite små stjärnor som jackes mor lena skickat, hon skickade även saffran, jäst o recept på lussebullar så nu ska här bakas, om någon orkar vill säga.. en snöflinga o en ängel jag fick av mamma hänger uppe, halmbocken står brevid tomten o papegojan som fått lite glitter på sig uppe på öppnaspisen o nån dag här ska vi ut o leta grann. att fira jul i sol o 28 grader, inga fel de!


robert! jo absolut fick jag gott kaffe hos dig. men alla kaffe som liknar starbucks kaffe har en speciell plats i mitt hjärta!  


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Nu vet morfar att hans kort kommit till dig, han hälsar dig att det är bra med honom. Kram

2009-12-17 @ 14:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0