kramp, träningsvärk o varningsblickers i 40minuter.

vi va på bröllop igår. bröllopet skulle börja klockan 14. vi åkte hemifrån med antons handledare 20 över att man kommer 40 minuter försent gör ju inte så mycket när bruden kommer 1timme försent o gäster fortsätter att komma 1 o en halv timme tiden som bröllopet skulle börja. mitt under vigseln hade prästen/pastorn en predikan o sen vart det barndop, för att sen fortsätta med bröllopet. vi hade ingen tolk så vi fattade ingenting. efter vigseln skulle vi åka till stället som festen var på. att man först ska åka runt i 40minuter på ett led blinka med varningsblickersen, tuta o krypköra var det ingen som sa. för då hade jag ju inte satt mig bakom ratten. trodde att jag skulle tappa benet ett tag. varför har man inte automat ibland. vänsterbenet lider av träningsvärk! vi åkte till ett av stans finaste hotell där vi trodde att festen skulle hållas. men icke vi åkte bara dit för att brudparet skulle fotas vid poolen. vi vart oxå med på kort. kan bero på att anton o jacke lekte masajer. alla andra killar hade kostym men inte herrarna från hus 20. nä, dom hade på sig masajskynken, knivar o klubba. om man inte blir tillräckligt uttittad som vit ibland, då kan man bli det om man leker vitmasaj. vidare till bröllopsfesten som var maffig. vi fick veta att bröllopet kostade ca 12miljoner tzs(ca 65 000kr), väldigt mycket pengar för en dag(internet är väldigt segt, men jag ska försöka lägga upp lite bilder(jag vet att jag skrivit så tidigare, men jag ska bättra mig)).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0