jaha ja, då var man utkickad

idag när vi kom hem fick vi order om att vi ska gå ner till jan eriks kontor. detta är afrika säger han. o då vet vi att nu står inte allt rätt till. det har blivit dubbel o upp till trippel bokat på guest houset på stationen. så var gör man då? jo då flyttar man på ungdomarna så att huset kan stå till befogande för andra gäster. detta är inte så illa tycker så jag eftersom vi kommer att bo i hectors underbar hus. tänka sig att få bo i ett hus under jul med den utsikten, det är icke fel. så från o med imorrn tills den 1 eller 2jan ska vi sova borta. det som är negativt med det huset är dock internet som inte vill sig därborta så vitt jag vet. men om det panikar kan man ju alltid låna ett kontor här. hur gick då bakandet igår kanske ni undrar. vi slängde ihop allt som ska var i knäcken i en gryta sen satte sig alla förutom jag o jacke sig för att göra marsipanfigurer. o detta innebar då att det blev jag som fick stå för knäcken. har inte så stor erfarenhet av att göra just knäck brukar vänta hemma tills den är klar o ta gryta när mamma har tagit vad hon vill ha. men en sån stjärna jag är på att baka knäck. mamma, jag kan ta knäck baket nästa jul om du vill. för jag är grym på de! jag ska försöka lägga upp lite bilder ikväll från igår. sen vet jag inte hur uppdaterad jag kan hålla er om mitt liv här. men om det är panik så har jag idag lärt mig mitt telefonnr utantill efter 3månader, +255758463425, men det är inte säkert att det funkar jämnt, för som sagt This is Africa!

Kommentarer
Postat av: Robert

Det är skönt att inte julstöket har knäckt er. Man kan inte veta annars när man gör knäck. Kul att ni välsignar huset med att bo där. Ni kanske är änglar Hebr 13:2.

2009-12-21 @ 13:46:33
Postat av: thenewshit

de e lätt att bli knäckt om man har ett extraknäck där man kokar knäck om man är knekt.

2009-12-21 @ 19:21:36
URL: http://www.thenewshit.se
Postat av: Bengt Karlsson

Hej Sara

Hade tänkt att travestera på käck a la Robert men var tydligen inte ensam om den tanken. Blev sugen på knäck när jag läsre. Tror jag går ner och börjar med en sats

2009-12-23 @ 20:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0